منتديات سيتى شات
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
الإعلانات
مرحبا بك يا زائر نحن نتشرف بتواجد كل العابرين من الأعضاء الطيبين و الطيبات وبكل من يثرى أو تثرى المنتدى بالحوار و المناقشة و المساهمات المفيدة فليس للبخاء مكان هنا ساهمَ / ساهمي بكلمة طيبة أو مقال أو لوحة أو قَصيدة أو فكرة أو رأي أو خبرة يدفع حياتنا للأمام أخر عضو مسجل مايكروسيستم فمرحبا به .. تحيات لكم إدارة منتديات سيتى شات

قصه حب مريم واسلام قصه بجد رووووعه

صفحة 1 من اصل 2 1, 2  الصفحة التالية

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق اذهب الى الأسفل

نور العيون
نور العيون
مشرفه القسم
مشرفه القسم
اعلام الدول : مصر
مهاراتك الفنية : الرسم
الجنس : انثى
عدد المشاركات : 1445
نقاط : 27769
تاريخ الميلاد : 10/11/1994
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 31/05/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةنور العيون الأحد أغسطس 15, 2010 6:15 pm

اولا عندي شخصيات كتير في القصة انا هقلكم الابطال دلوقت
وبعدين اي حد تاني هيبان في وسط القصة اوك


مريم بنت في 3 جامعه قسم فلسفة عندها 20 سنة بنوتة فرفوشة اوي بتحب تتعرف على الناس كتير
وبتحب تهرج مع كل الناس مش من طبعها الاكتئاب بتحب كل الي حوليها
وتقريبا الدفعه كلها عرفاها طول ماهي ماشية تسلم على ده وتكلم دي وتقف مع ده شوية
ومعاد ناس قليلين شوية
نقدر نقول عليا بتحب تكون راجل اوي يعني في مشيتها في كلمها حتى في هدومها على طول
بنطلون جينز وعلية اي بدي ولا تيشرت ولا قميص من فوق مش بتحط ميكب ولا لنسزز غير
في المناسبات فقط لاغير تحب تبان قدام كل الناس بس مش لقية فرصة كويسة في وسط
زحمة الجامعه والناس الكتير الي في الدفعه
رومانسية مووووووووووت بتعشق عامر منيب وحماقي عمرها ماحبت قبل كده عشان كانت عايشة
مع اهلها في دولة خليجية وطبعا مافيهاش اختلاط ونزلت مصر على الجامعه بس ولسة مش لقت
الشاب الوسيم الي بتحلم بية


اما بطلنا بقى فهوة اسلام .. اسلام باشا عندو 23 سنة شاب وسيم جدا جذاب بشكل مش طبيعي
مثقف لابعد الدرجات خلص كلية تربية قسم فلسفة وعجبتو اوي الفلسفة من ايام ثانوي وجايب مجموع
يدخلو احسن جامعه بس هو ايه حاطط هدف وهو الفلسفة
المهم يعني كل همه في الدنيا يبقى دكتور فلسفة بس مش متزمت ولا حاجة بالعكس عاوز
يخلي كل الناس تحب الفلسفة زي ماحبها ومش عاوز يشتغل دكتور عشان السمعه ولا اللقب ولا حتى الفلوس
هو كل الي همه يخلي كل الناس تحب الفلسفة ويوصل رسالته صح بس
بيموت في عمر دياب واليسا رومنسي لابعد الدرجات والده متوفي وعايش مع مامته واخواته


دول الابطال الاساسين يارب اكون قدرت اوصلكم صورتهم كويس
لو لقيت تشجيع هكلم لو مش عوازين بلاش اقف لحد هنا







هنزلكو كمان حلقه عدو الجمايل بقى بس يايت مع العد يتكتب ردود Twisted Evil Twisted Evil

Admin يعجبه هذا الموضوع

نور العيون
نور العيون
مشرفه القسم
مشرفه القسم
اعلام الدول : مصر
مهاراتك الفنية : الرسم
الجنس : انثى
عدد المشاركات : 1445
نقاط : 27769
تاريخ الميلاد : 10/11/1994
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 31/05/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةنور العيون الأحد أغسطس 15, 2010 8:24 pm

الحلقة الاولى


مريم وقفة مدايقة على الاخر ومش طايقة حد وعمالة تخانق دبان وشها وقفة قدام باب قوضه رئيس القسم
عوزة تطلب منو يديها تصريح بانها تنزل تتدرب صحافة وهو مش راضي يدخلها وعمال يكلم السكيرتية بتاعتو
واي حد يجي يدخل يدخلو وهيا لاء


"مريم في سرها :هو فاكر نافسو اية عامل نفسو رئيس الجمهورية دنت حياله رئيس قسم ولسة كمان متعين
فينك يادكتور رامي دنت كنت بتدخلناوتخلينا نعد كمان مش نكلمك واحنا واقفين يلا اهو هنعمل اية راحت ايامك
وجت ايام الراجل الغلس ده مش عارفة عملينو رئيس قسم على اية ده حتى مش بيشرح اصلا


وسكتت مريم لقت وحده من صحبها في القسم وبتدور على نفس الي هيا بتدور علية جت وقفت جمبها
ودخلت على طول وكلمت الدكتور وخدت الي عوزاه وطلعت



مريم : ها عملتي اية قالك اية الراجل ده


مروة : ابدا اداني ورقة بتوقيعو انزل بيها للشئون تحت عشان يدوني التصريح


مريم : يعني انا وقفة من الصبح هنا وهو ولا راضي يدخلني عشان حتت بتاعه صغيرة ماشي اما دخلو


مروة : معلش يابنتي بقى هنعمل اية حكم القوي على الضعيف يلا انا هنزل قبل مايقفلو الشباك


على فكره عايزه ردود علشان اكمل

Admin يعجبه هذا الموضوع

gneralmaximos
gneralmaximos
عضو مؤسس
عضو مؤسس
اعلام الدول : مصر
عبر عن مودك : ممتازه
العمل : مهندس
مهاراتك الفنية : ركوب الخيل
الجنس : ذكر
السمعة : ليس لديك تحذيرات
عدد المشاركات : 3291
نقاط : 32109
تاريخ التسجيل : 23/05/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةgneralmaximos الأحد أغسطس 15, 2010 11:26 pm

انا متشوق يلا ابدعى ولكن لا تعتمدى على الردود واعتمدى على الكتابه الجميله
بنوتة شقية
بنوتة شقية
عضو مجتهد
عضو مجتهد
اعلام الدول : مصر
مهاراتك الفنية : الرسم
الجنس : انثى
عدد المشاركات : 431
نقاط : 25711
تاريخ الميلاد : 07/11/1997
العمر : 26
تاريخ التسجيل : 11/08/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةبنوتة شقية الإثنين أغسطس 16, 2010 7:14 pm

كتير حلوة تسلمى ياقمر
فى انتظار الحلقة الثناية
نور العيون
نور العيون
مشرفه القسم
مشرفه القسم
اعلام الدول : مصر
مهاراتك الفنية : الرسم
الجنس : انثى
عدد المشاركات : 1445
نقاط : 27769
تاريخ الميلاد : 10/11/1994
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 31/05/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةنور العيون الثلاثاء أغسطس 17, 2010 2:16 am

اوكى بنوته وجنرال من عنيه يلا بقى سكوت هنبتدى
نور العيون
نور العيون
مشرفه القسم
مشرفه القسم
اعلام الدول : مصر
مهاراتك الفنية : الرسم
الجنس : انثى
عدد المشاركات : 1445
نقاط : 27769
تاريخ الميلاد : 10/11/1994
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 31/05/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةنور العيون الثلاثاء أغسطس 17, 2010 2:23 am

الحلقة التانية

صحيت مريم من الصبح ولبست هدومها ونزلت تجري عشان تلحق اول محاضرة راحت لقت صحبتها دودو موجوده
ومعها ناس صحابهم برضو راحت سلمت عليهم واعدت معاهم وطبعا كان المدرج فاااااااااضي مافيهوش غير كم واحد
وهيا عمالة تتكلم وتهرج مع اصحبها لقت اسلام دخل من باب المدرج

مريم :شايفة يادودو الواد ده

دودو: اه مالو ده دايقك عملك حاجة قولي بسرعه اقوم اضربو

مريم : بس يابت اهمدي شوية اية فاطره راديو

دودو : ههههههههههههههههههههه طيب قولي مالو ده

مريم : تصوري ده مخلص تربية فلسفة وجي يكمل هنا ويتخصص اصلو ناوي يطلع دكتور

دودو : لا حول ولا قوة الا بالله وده م اية ده ههههههههههههههههههههههههه

مريم: منا بقول الي زي ده انقرضو من زمان اديكي شايفة اخر دكتور اتوظف هنا وخد الدكتوراه عندو كام سنة يلا بقى
باين ان مامتو داعية علية يا اما العيلة كلها كده

دودو : ههههههههههههههههه وده اسمو اية بقى

مريم : تصدقي ماعرفش اعدنا نرغي امبارح على باب رئيس القسم ومش سالتو عن اسمو

دودو : فالحة ياختي مش هتقومي تسلمي علية

مريم : لا وانا مالى هو الي يجي انا مش هروح اسال فية اصلا انا مالي بالناس المثقفه دي ههههههه
تصوري لابس سنسلة مع انو باين انو محترم وراجل اوي وانتي عرفاني بكرة اي ولد يلبس سنسلة بحسو
طالع من فلم قديم او عندو مامي وبابي

دودو : بجد والله معلش اصل كل الشباب اليومين دول بيلبسو سناسل مش عارفة موضت اية دي

مريم : يلا ماعلينا

لوليتا : بخ

مريم : يابت اية مش هتبطلي غلاستك دي ماقلتلك بتخض

لوليتا : بتتكلمو عل مين ياموزز باين كده بتنمو قوليلي يلا مين ها مين ها

مريم : بس بس اهمدي انا هقوم اسال على الدكتورة دي جاية ولا لاء مش هعد استنى كتير

دودو : ماشي روحي وانا هحكي لوليتا منتي عارفة مش هتسكت لحد ماتعرف

لوليتا : هههههههههه طبعااااااااااااااااا

مريم : ماشي سلام

وراحت مريم تسال على الدكتورة وعرفت انها مش هتحضر وهيا راجعه قابلت اسلام وعينها جت في عينو
قامت ابتسمتلو ابتسامة خفيفة ومشيت وهو كمان ابتسملها

" س: هيا قالتلي اسمها اية ممممممممم مش فاكر لالا دنا مش سالتها على اسمها اصلا
معلش ملحوقة اسالها لما اشوفها تاني


مريم : قومو يلا خلينا نروح في اي حتة ولا نروح حتى

دودو : لية هيا مش اية

مريم :لا ياستي اعتذرت شكلها بتعمل الفطار مش فاضية هههههههههههههههههههه

دودو : ههههههههههه طيب ماشي بس هنروح ازاي محنا عندنا محاضرة بعدها واكيد الدكتور ده هيدخل
منتي عرفاه اذا كان منزل الكتاب من دلوقت اكيد هيحضر

مريم : اه صحيح اصلا شفته هناك يلا بقى خلينا اعدين في المدرج ده يلمنا بدل مننزل تحت ونتسلق في الشمس

دودو : اه فعلا الحقي الحقي

مريم : اية حصل اية

دودو: ده الواد الدكتور ده واقف مع ناس اعرفهم الولاد الي ديما يعدو ورا دول

مريم : اه صحيح طيب وانا اعملو اية مايعمل الي عاوزه

دودو : بس الود اية شيك اوووووووووي وجسم بقى اكيدبيلعب حديد

مريم : خلاص ياحجة اروح اظبطلك معاه ولا اية

دودو: لالا مش عاوزة شكرا

مريم : طيب قومي خلينا نقف برا شوة انا زهقت من القعده هنا

دودو : اه طيب وانا كمان

لوليتا : اية ده ريحين فين وسيبني لوحدي كده

مريم : لوحدك اية امال البت الغلبانة الي اكلتي ودنها من اصبح دي اية

كريمة : اه والله يابتي عمالة لوكلوك كتير صدعت

لوليتا : ماشي ياكريمة ماااااااااشي اما يخرجو بس

مريم : يلا احنا هنقف برا شوية كده ونرجع اوك سلام

خرجت مريم و دودو يقفو برا المدرج في الهوا اول ماخرجت دودو لقت الناس صحبها واقفي مع اسلام برا

دودو : انا هروح اسلم عليهم عيب كده عاملين يبصولي اوي

مريم : طيب خلاص هروح معاكي

دودو: اهلا ازيكو عاملين اية

واحد من الشباب : الحمد لله تمام

دودو : اية ده مش تعرفوني كده ده وش جديد في الدفعه

اسلام : ههههههههههههههههه ولا جديد ولا حاجة ياستي ماصحبتك شافتني امبارح

مريم : اه اهلا ازيك

اسلام: الحمد الله انتي عاملة اية يا............ هوانتي اسمك اية

مريم : اسمي مريم

اسلام : الله اسمك جميل اوووووي

احمر وش مريم وبصت في الارض من غير اي كلمة

دودو : اه وانت اسمك اية بقى

اسلام : اسمي اسلام ولا عاوزة الثلاثي

دودو : لاء كده كفاية يلا ياجماعه بعد اذنكم احنا هنروح نقف هناك كده

اسلام : ولية بس كده خليكو معنا

مريم : لا معلش اصلنا عوزين نتكلم مع بعض في حجات كده

اسلام : خلاص ماشي براحتكم سلام

بعدت مريم ودودو بعيد عن الولاد ووقفو على جمب

دودو : مهو الواد لذيذ اهو وبيهرج

مريم : وانا قلتلك حاجة لذيذ ياستي على نفسو

دودو : طيب طيب اهدي يلا بقى ندخل عشان كمان شوية دكتور حسن جي

مريم : انا بقول كده برضو

ودخلو المدرج وهيا داخلة بتبص على الولاد لقت اسلام بيبصلها قامت ابتسمت وبصت في الارض ومشيت
واسلام طبعا ابتسملها ابتسامه خفيفة خد بالو واحد من الولاد الي وقفين

محمد : اية يابني في اية

اسلام : لا ولا حاجة بس عسولة اوي مريم دي

محمد : اه هيا من ناحية عسولة هيا عسولة اوي كل الدفعه تقريبا تعرفها عارف ليها دخلة غريبة من باب المدرج
ولا ضحكتها يالهوي عسل

اسلام : ياراجل وانت متابعها على كده

محمد : مش الموضوع بس هيا بتخلي اي حد يبصلها غصب عنه

اسلام : وهيا على كده مرتبطة بحد ولا حاجة

محمد : لا والله ماعتقدش لية يعني

اسلام :عادي يعني بسال

محمد : اه عاااااااادي ماشي ياعم الحبيب يلا بقى اهو الدكتور جه اهو

اسلام : مممممممم طيب انتو هتعدو فين

محمد : ورا طبعا

اسلام : بس انا اتعودت اعد قدام على طول

محمد : لا مع نفسك انت بقى

اسلام : ماااااااااشي

دخل الدكتور واعد يتكلم ويشرح كتابو ويدي نبذة عنه

الدكتور : ها ياجماعه انتو خلاص بقيتو 3 لازم انتو الي تشرحو مش انا وكمان الكتاب بسيط وسهل
وكلامه واضح احنا لازم نتفق مين الي هيشرح المرة الجاية الفصل كله عبارة عن 6 صفحات ها مين
هيشرح
طبعا الدفعه كلها اتصدمت شرح اية وبتنجان اية ده احنا لسة بنقول ياهادي وفجاء قام اسلام رفع ايديه

الدكتور : كويس اهو اول متطوع اهو اسمك اية يابني

اسلام : اسلام يادكتور

الدكتور: طيب كويس مين هيشرح معاه

"م : ياسلام من اولها كده طيب يعني فاكر مثلا ان دفعتها فاشلين مااااااااااشي انا هوريك واهي فرصة
كمان بين قدراتي ومواهبي امام الشعب
ورفعت مريم ايديها

الدكتور : اهو في بنوتة كمان اتطوعت اسمك اية
لف اسلام يشوف مين دي الي عوزة تقف قدامه لقاها مريم

"س : ياسلام اية الجمال ده مافيش فرصة احسن من كده اننا نتكلم مع بعض

مريم : مريم

الدكتور : من اولها مكسوفة ماشي ياست مريم ابقى اتفقي انتي واسلام كل واحد هياخد اي جزء

مريم : اوك يادكتور

"م : يادي النيلة واحنا نتكلم لية اصلا ماشي مهو انا الي ورطت نفسي استاهل بقى

"س : مش بقلك مافيش احسن من كده

انتظروني في الحلقة الجاية

و نشوف اسلام هيعمل ايه مـع مريم








Admin يعجبه هذا الموضوع

بنوتة شقية
بنوتة شقية
عضو مجتهد
عضو مجتهد
اعلام الدول : مصر
مهاراتك الفنية : الرسم
الجنس : انثى
عدد المشاركات : 431
نقاط : 25711
تاريخ الميلاد : 07/11/1997
العمر : 26
تاريخ التسجيل : 11/08/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةبنوتة شقية الثلاثاء أغسطس 17, 2010 3:08 am

بجد جامدة جدا
بليييييييييز الحلقة الثالثة بسرعة
نور العيون
نور العيون
مشرفه القسم
مشرفه القسم
اعلام الدول : مصر
مهاراتك الفنية : الرسم
الجنس : انثى
عدد المشاركات : 1445
نقاط : 27769
تاريخ الميلاد : 10/11/1994
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 31/05/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةنور العيون الثلاثاء أغسطس 17, 2010 8:00 pm

ماشي.ياقمر.من.عنيه
نور العيون
نور العيون
مشرفه القسم
مشرفه القسم
اعلام الدول : مصر
مهاراتك الفنية : الرسم
الجنس : انثى
عدد المشاركات : 1445
نقاط : 27769
تاريخ الميلاد : 10/11/1994
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 31/05/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةنور العيون الثلاثاء أغسطس 17, 2010 8:10 pm

الحلقة التالتة


دخلت مريم البيت جري على مامتها وحكتها على الوقعه الي دبست نفسها فيها
الام: ههههههههههههههه منتى الي مجنونة هعملك اية بقى
مريم : كده ياماما ولا حتى تشجعيني ماشي
الام : لا يامريومه والله انتي اتجدعني كده بس وانتي هتبقي احسن من اسلام ده
مريم : مممم تفتكري بس انا مش مطمنة خااااااااالص عموما شكرا ياحبي

ودخلت مريم قوضتها واعدت مسكت الكتاب وعمالة تقرا فية وتروح وتيجي

"م : ونا هقول كل ده ازاي بس دنا بتكسف اقوم اسئل دكتور عن حاجة وببعتها فورقه هقف بقى
ادام كل الدفعه دي واشرح يالهوووووووووووووووي انا استاهل انا الي جبتو لنفس
وقطع تفكيرها جرس الموبيل ولقتها انتيمتها صافى

صافى : ايوة يامريومتى
مريم : اهلا انتي لسة فاكرة ياوطية
صافى : ما انتى عارفة بقى المشغوليات وبعدين مش بعتلك مسدج مش كفاية اني اتكرمت واتعطفت وبعتو
مريم : والله مااااااااااشي اما اشوفك بس هو انتي ناوية تنزلي الجامعه امتى يافشلة
صافى : ممممممم لسة بفكر والله
مريم : طيب ابقى قوليلي بقى قبل ماتنزلي اوك ياقطة
صافى : ماشي يابطة هقلك انتي اية اخبارك
مريم : والله يابنتي دبست نفسي تدبيسة زف
صافى : لية حصل اية
مريم: واحد جديد خريج تربية جه الدفعه وعامل فيها هيرو بقى وعايش وهيشرح محاضرت دكتور حسن الجاية
وانا اتنيلت وقمت عشان اشرح معاه
صافى : هههههههههههههههههههه يخربيت عقلك انتي اتجننتي
مريم : شكلي كده
صافى : مش مشكلة يا مريومتى تعيشي وتاخدي غيرها
مريم : ماشي امشي بقى من وشي السعادي
صافى : اوك يا مريومتى جد باى ياقمر
مريم : باى يا قمر

تاني يوم نزلت مريم الجامعه وكانت تقريبا نسيت الموضوع خالص واول مادخلت المدرج مالقتش حد من صحابها
لقت اسلام اعد لوحدو قدام وماسك كتاب وعمال يقراء فية ومش واخد بالو من اي حاجة
"م مثقف جداااااااااااا هقف ادامك ازاي بس يلا ماعلينا انا هبقى جدعه واوريك انا مين

وعدت من جمبه من غير ماتسلم ولا تقول اي كلمة ومجرد ماعدت خد بالو ان في حد عدى فبص يشوف مين
لقاها مريم

"س: فرصتك يااسلام قوم بقى كلمها وقلها هتعمل اية في موضوع الشرح ده

اسلام : ازيك يا مريم
مريم : تمام الحمد الله وانت عامل اية
اسلام: كويس الحمد الله ها شفتي الكتاب امبارح
مريم : اه شفتو مش صعب اوي هو كويس يعني مش صعب اوي
اسلام : طيب كويس ها اختارتي هتشرحي اية
مريم : لا والله شوف انت عاوز اية
اسلام : بصي هما كلهم 4 نقط انا اشرح الاولى والتانية وانتي الباقي
مريم : ماشي اوك
اسلام : لو محتاجة اي حاجة اساليني اصل دي مش اول مرة اقوم اشرح فيها
"م: كماااااااااااااااااااااااان
مريم : اه طيب كويس والله
اسلام : انا تحت امرك في اي حاجة عوزاها اوك يلا اسيبك بقى لوحدك سلام
مريم : ربنا يخليك سلام

وبعد المحاضرة روحت مريم واعدت تشوف لقت ان النقطة 3 صعبة اوي وطويلة وهيا مش هتستحمل تقف
"م : خلاص انا مغلبة نفسي لية انا اخلي الدحيح ده يشرحها هو واخد انا رقم 2 صغنونة كده وحلوة

وتاني يوم فعلا راحت لاسلام وقالتلو كده وماعترضش خالص
......................
واخيرا جة اليوم الموعود كانت مريم مرعوبة وخايفة وعمالة تحفظ في الكلام عشان تعرف تقولو ولما وصلت المدرج لقت اسلام اعد قدام كعادته قربت منو وسلمت علية ولقتو هو كمان متوتر جدا
اسلام : ازيك يا مريم ها اية اخبار الشرح معاكي
مريم : ربنا يستر بس
اسلام : لا ماتقلقيش عادي كانك بتشرحي لنفسك في البيت
مريم وهيا ماشي : ماشي اوك
اسلام : اية رايحة فين
مريم : هعد في النص زي كل مرة
اسلام : لالالالالالالالالا ماينفعش طبعا
مريم : لية بقى ان شاء الله
اسلام : انتي دلوقت هتقومي تشرحي يعني لازم تكوني اعده قدام عشان مش وانتي خارجة من مكانك
تتوتري وتقعي
" م : مممممممممم كلامك صح بس هعد جمبك ازاي يعني عادي بقى مش مشكلة مكل شوية بيجي ولد ويعد جمبي
محصلش حاجة يعني احنا زمايل
مريم : ماشي خلاص اوك
وقام اسلام وخلاها تعد جوة وهو اعد على الطرف
"م : يارب يارب استرها معايا
"س : يالهوي معقولة دي مش مصدق اعده جمبي ازاي ده وانا كده ساكت مش هكلمها يابختك ياعم
حد يطول العسل دي تعد حمبو بس ياخسارة نص المحاضرة هقضيها واقف بشرح يلا خرها في غريها
كفاية انها اعده جمبي دلوقت
ودخل الدكتور ومريم بدات بطنها توجعها ومابقتش قادرة خلاص حاسة ان هيحصلها حاجة
نادى الدكتور على اسلام وقام اسلام شرح بكل بساطة وهو واثق جدا من نفسو
" م : مشاء الله علية ربنا يوفقو يارب فعلا ماينفعش غير انو يكون دكتور بس لو يقلع البتاعه دي
وخلص اسلام دورو وبكل بساطة
اسلام : النقطة التانية انسة مريم هتشرحها
"م : يالهوي يالهوي وانا هروح جمبك فين ياعم انت
قامت مريم وهيا ماشية بشويش ووقفت مجرد ماوصلت وشها كان مدي مليون لون وركبها عمالة تخبط في بعض
مريم : احم احم طبعا ياجماعه زي مااسلام شرح ان .....................................
وبعد مايادوبك بدات تاخد نفسها وبدات تتعود شوية بصت للدكتور لقيتو بيبصلها ومبتسم اوي من شكلها
مريم : وطبعا العلوم هيا .......... هيا ..........
الدكتور : هيا اية يامريم اية علقتي
مريم : نسيت
وبعدت مريم المايك عن بقها شوية وقالت لاسلام هو انت هتفضل واقف كده ماتقول حاجة ربنا يسامحك
واسلام واقف فطسان على روحو من الضحك
"م : اه يا................ اقول عليك اية بس ربنا يسامحك
بعدها رجعتلها فجاءة الزاكرة وكملت عادي ووشها مدي ميت لون ومش قادرة تقف على بعضها ويادوبك
شرحت النقطة في اقل من 5 دقايق وشرحت الي بعدها وجريت على المدرج لما صدقت تعد
وطبعا كان اسلام كمان خلص وراح اعد وجة الدكتور اخد المايك
الدكتور : طبعا الشرح كان واضح جدا وكان الكلام مفهوم واعتقد ان المعلومة وصلتلكو وانا اتنباء لاسلام بمستقبل جميل جدا
"م : وانا اية وانا اية في الزبالة مااااااااااشي يادكتور
وخلصت المحاضرة على خير وطبعا الي حصل خلى مريم تزيد اصرار انها تبقى احسن من اسلام
.....................................
وعدت ايام وايام مافيش بين مريم واسلام غير صباح الخير وازيك وبس لحد مالاحظت مريم واصحابها ان اسلام بقى يعد ورا
مش زي الاول كان بيعد قدام اتعرف على بنت من الدفعه وبقت تخلية يعد معاها هيا واصحبها ورا

دودو : واخده بالك انتي البت اماني اية خلت اسلام في صباعها واضح انها بترسم علية
مريم : ترسم علية يرسم عليها ماليش دعوه انا كل الي مدايقني انو بقى يعد ورا وهو انسان ناجح وشاطر
والاعده ورا دي هتجبلو الكلام وكده ماينفعش بعد ماكل الدكاترة عرفوه يروح يبقى فاشل كده لالا
قومي يادودو قوليلو ان الي بيعملو ده هيضيع مستقبلو
دودو : وانا مالي ياختي هو حر احرج نفسي معاه لية
مريم : بقى كده طيب انا بقى هقوم اقوله
دودو : ياجامد انت ياجامد
وقامت مريم وخدت معاها كتاب تتحجج بية عشان تسحب اسلام من وسط الناس الي قاعد معاهم
مريم : ازيكو ياجماعه عاملين اية اسلام ممكن لحظة واحده لو سمحت
اسلام : بس كده ياستي انتي تامري
بصلتها اماني نظرة حقد وغل
"ا : ودي عاوزة اية منو دي اما اشوف اخرتها
خرجت مريم واسلام برا المدرج ووقفو على جمب

مريم : ممكن سالك سؤال ؟؟؟
اسلام : طبعا يامريم اتفضلي
مريم :انت معتبرني اية بالظبط ؟؟
"س: اوباااااااااااااااااااااااااا اية السؤال ده طيب ده احنا لسة بنقول يامسهل
اسلام : صديقة وانتيمة واخت طبعا
مريم : ايوة جبت المفيد اختك
اسلام : في اي يامريم قلقتيني
مريم : لو اختك شافتك في غلط هتنصحك طبعا وانا جيت عشان كده
اسلام : غلط اية انا مش فاهم حاجة
مريم : بص انت الاول كنت بتعد على طول قدام ودلوقت وفجاءة رجعت لاخر بنش في المدرج وطبعا ده غلط
لانك بكدة مش هتركز في المحاضرة اساسا وهتفضل تدحك وترغي مع الناس الي ورا بغض النظر هما مين
"س : اية ده مش معقول بتخافي عليا
اسلام : طبعا طبعا يامريم بس انتي مش فاهمة الموضوع انتي شايفة البنش الاول كلو بنات ومنقبات تقريبا كلهم
وانا باجي متاخر ومش بلاقي مكان اعد فية واماني تناديني واعد ورا
مريم : بس كده خلاص من بكرة انا هحجزلك مكان قدام بس توعدني مش تعد ورا تاني
اسلام : ربنا يخليكي بس مش عارف اقلك اية بس على فكرة انتي لازم تعدي جمبي عشان
البنات الي قدام مش بيحبو حد يعد جمبهم عشان نقبات وكده يعني
"م : اللهم طولك ياروح
مريم : ماشي هبقى اجيب صحابي ونعد قدام معاك
اسلام : ربنا يخليكي يااااااااااااااااااااااارب وانا اوعدك ماعدش ورا ابدااااااااااااااااا
"س: ياسلام كل المحضرات هتعدي جمبي مش مصدق نفسي بجد نفسي اجري واطير كمان
وخايفة عليا وعلى مستقبلي قد اية انتي قلبك كبير وحنينة اوي يامريم ربنا يخليكي

كفاية كده النهاردة




وبليز....ردود
بنوتة شقية
بنوتة شقية
عضو مجتهد
عضو مجتهد
اعلام الدول : مصر
مهاراتك الفنية : الرسم
الجنس : انثى
عدد المشاركات : 431
نقاط : 25711
تاريخ الميلاد : 07/11/1997
العمر : 26
تاريخ التسجيل : 11/08/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةبنوتة شقية الأربعاء أغسطس 18, 2010 1:34 am

والله البت مريم دى بت جامدة
وجريئة بنتظار الحلقة الرابعة
نور العيون
نور العيون
مشرفه القسم
مشرفه القسم
اعلام الدول : مصر
مهاراتك الفنية : الرسم
الجنس : انثى
عدد المشاركات : 1445
نقاط : 27769
تاريخ الميلاد : 10/11/1994
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 31/05/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةنور العيون الأربعاء أغسطس 18, 2010 3:43 am

am.so.sory.لازم.احس.ان.فيه.غيرك.فيه.المنتدى.معلش
لازم.مش.اقل.من.تلات.ردود
تسلميلي.ياقمر
Angel Love
Angel Love
مشرفه القسم
مشرفه القسم
اعلام الدول : مصر
عبر عن مودك : ممتازه
العمل : طبيب
مهاراتك الفنية : المطالعة
الجنس : انثى
السمعة : ليس لديك تحذيرات
عدد المشاركات : 1290
نقاط : 27945
تاريخ الميلاد : 29/07/1994
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 08/05/2010
https://citychat.yoo7.com/forum

مُساهمةAngel Love الجمعة أغسطس 20, 2010 8:49 pm

بجد جامده يا مونى
فى انتظار الحلقات الجديده
يالا كملى ابداعات
نور العيون
نور العيون
مشرفه القسم
مشرفه القسم
اعلام الدول : مصر
مهاراتك الفنية : الرسم
الجنس : انثى
عدد المشاركات : 1445
نقاط : 27769
تاريخ الميلاد : 10/11/1994
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 31/05/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةنور العيون السبت أغسطس 21, 2010 4:39 pm

ميرسي.حبيبه.قلبي.على.مرورك.بس.شيوايه.كده.الرابعه.مش.النهارده
تسلميلي
avatar
love maker
عضو نشيط
عضو نشيط
اعلام الدول : مصر
الجنس : ذكر
عدد المشاركات : 68
نقاط : 25146
تاريخ الميلاد : 15/01/1994
العمر : 30
تاريخ التسجيل : 18/08/2010

مُساهمةlove maker السبت أغسطس 21, 2010 11:51 pm

كملي يا مريم كملي يابنتي انا انشاء الله هاخد الحلقات واروح للحاج يوسف احمد شاهين ونعمل المسلسل ده ويكون بطولة الفنان الكبير سيد بشله ومني والفنانه الحائزه علي الاوسكار مني جنزير


منذ زمن وخدعني حب فتاه وطاوي صدري الام السنين ورايتك فتبدلت حياتي وقررت بعد ان خدعني الماضي ان يختار حبي من يحب قلبي فاحتار حبي وقلبي فيكي فقرروا ان يعيش حبي في قلبك وان يحب قلبي كل ما فيكي



قصه حب مريم واسلام قصه بجد رووووعه 825alsh3er
نور العيون
نور العيون
مشرفه القسم
مشرفه القسم
اعلام الدول : مصر
مهاراتك الفنية : الرسم
الجنس : انثى
عدد المشاركات : 1445
نقاط : 27769
تاريخ الميلاد : 10/11/1994
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 31/05/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةنور العيون الأحد أغسطس 22, 2010 5:57 am

ماشي.ياعم.تيتو.انتا.ربنا.يسمحك.انتا.عارف.لو.سمعتلك.حس.انتا.والفشار.بتاعك.الي.مبهدل.بيه.الدنيا.ده
هطرد.الفشار.بتاعك.واخليك.قاعد.لوحدك.لقيط.كده.ههههههههههههه.بس.علشان.خاطرك.انتا.وملك.بنوته.هكمل.تسلمولي
مشكوووووووورين
نور العيون
نور العيون
مشرفه القسم
مشرفه القسم
اعلام الدول : مصر
مهاراتك الفنية : الرسم
الجنس : انثى
عدد المشاركات : 1445
نقاط : 27769
تاريخ الميلاد : 10/11/1994
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 31/05/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةنور العيون الأحد أغسطس 22, 2010 10:19 pm

الحلقة الرابعه


روحت مريم البيت وهيا عمالة تلوم نفسها على الي عملتو
"م : وانا مالى انا يعد قدام يعد ورا ينجح يسقط انا مالى .... كانت وخداني الجلالة اوي كده لية...
مهو هو اصلو كمان وقف جمبي لما كنت بشرح صحيح كان بيدحك بس اهو ساعدني وكان عاوز
يشرحلي كمان .... يوووووووة وانا واجعه دماغي لية كده ما الي حصل حصل وخلاص يلا بقى صدقه


وكل يوم مريم بقت تروح المحضرات بدري وتحجز مكان كبير ليها ولاسلام ولاصحابها وطبعا محدش من صحابها
كان بيرضى يعد جمب اسلام فكانت هيا بتضطر تعد جمبو
وكل مايتكلم معاها ترد علية من غير ماتبصلو واخر اسلام مازهق سالها


اسلام : مريم هو انا لية لما بكلمك او بتتكلمي معايا مش بتبصيلي ؟؟؟
مريم : عادي يعني بس اصلي مش بعرف ابص لحد وانا بكلمو يعني بتلخبط ومش متعوده على كده
اسلام : طيب ممكن تبصيلي دقيقة واحده بس
مريم : لية يعني في حاجة
اسلام : لا بس بتحداكي تبصيلي وانتي بتتكلمي او حتى وانتي ساكتة
مريم : والله طيب اهو
وبصت مريم في عين اسلام العسلية ماكملتش 10 ثواني ووشها احمر وبصت في الارض
اسلام : شفتي اهو ماقدرتيش تتحديني
مريم : وهيا بتبص في موبيلها لالا مش الموضوع بس بس ..... اصلي افتكرت مكالمة مهمة لازم اعملها
اسلام : والله طيب عموما انا فزت عليكي
مريم : خلاص بقى اقفل الموضوع ده
وبقى اسلام كل مايحب يحرج مريم يقوللها بصيلي يا مريم
وطبعا في وسط المحاضرات مش بنخلص من الكلام حتى لو في اول بنش وقدام الدكتور كانو بكتبو لبعض الكلام في الكتاب او في كشكول المحضرات ويعدو يضحكوو بس الحمد الله ولا مرة اتقفشو
بدات مريم تقرب من اسلام وتعمل كل حجة يحبها من غير ماتحس لما يقول انو بيحب الاغنية دي
بتجيبها على الموبيل بتعها وتروح البيت تعد تسمعها
وفيوم شافت مريم اسلام واقف مع بنت غيربة مش من الدفعه عدت من جمبهم
"م : مين دي بقى ان شاء الله عوزة منو اية يعني
مريم : وهيا ماشية طيارة من جمبهم ازيك يا اسلام وكملت مشي من غير حتى ماتستنى ردو
اسلام : مريم استني تعالى بس
راحت مريم وهيا بصالو باستغراب
مريم : ايون
اسلام: بصي ياستي دي بوسي عوزك تتكفلي بيها اصلها زي مقطوعه من شجرة لسة يادوبك جية من كليه البنات
ومش عندها صحاب خالص
مريم : مممممممم طيب خليها تعد معانا عادي يعني ولا اقلك تعالي يا بوسي اعرفك على اصحابي
بوسي : ماشي يا مريم انا اصلا حسة انك عسولة وحبوبة اووووووووي
مريم: شكرا ياقمر
اسلام : خلاص بقى انا عملت الي عليا سلام بقى ياحلوين
مريم : سلام ياغلس
خدت مريم بوسي وعرفتها على اصحابها بس كلهم خدو جمب منها ومن اسلام وبدات مريم يوم ورا يوم
تبعد عن صحابها كلهم وتفضل بس مع بوسي واسلام طول اليوم في الجامعه معاهم حتى بعد المحضرات
يفضلو اعدين مع بعض لحد ماجامعه تقرب تقفل ويروحو
نروح بقى لبيت اسلام اول مادخل من باب البيت
اسلام : ازيك ياروح قلبي عاملة اية
الام : اهلا ياحبيبي عامل اية
اسلام : ميت من الجوع والله
الام : ياحبيب قلبي انا بقى عملالك حاجة انت بتحبها
اسلام : لا ماتقوليش مكرونة باشاميل
الام : ايوة
اسلام : راح بسها ربنا يخليكي ليا يا احلى ام في الدنيا امال فين البت جوجو دي مش باينة اه صحيح
ده دلوقت معاد درسها
طيب خلاص مش هاكل غير لما تيجي هدخل نام شوية ياحبي لحد ماتيجي البت جوجو
الام : ماشي يابني
دخل اسلام قوضت نومو وغيرهدومو واعد على السرير بتاعو
"س : هيا مش شبها اوي يمكن نظرت عينيها زيها ..... واسمها كمان زيها ... وطولها ... كمان تهريجها
ونشطها وجريها مع اصحابها .... فيها حجات كتير زيها ...... انت بتفكر فيها لية اصلا هيا مش خانتك
وسابت عشان واحد تاني بتفكر فيها لية دلوقت خليك في القمر الي معاك دلوقت .... مممممممم ربنا يستر


وقطع تفكيرو اختو جوجو وهيا دخلة بتجري علية وتبوسو
جوجو: حبيبي اتاخرت لية النهارده
اسلام : انا الي اتخرت ياموزة انتي الي سيباني جعان لحد دلوقت يلا قدامي حطي الاكل لحسن اكلك
جوجو :هههههههههه ماشي يامفجوع


تاني يوم واسلام اعد مع بوسي واصحابهم كلهم عدت بنت ومبيلها بيرن اغنية سلملتك لعمر دياب
اسلام : الله انا بمووووووت في الاغنية دي
مريم : اشمعنى يعني
اسلام : مافيش بس فيها احساس عالى اووووووي
مريم : ممممممم طيب


طبعا تاني يوم كانت الاغنية كاملة على موبيل مريم عشان تبصط اسلام
مريم : انا جيبالك النهارده حاجة انت بتحبها اوووووووي
اسلام: حاجة اية ها
مريم: وهي بتفتح الموبيل استنى وانت تسمع
اول ماسمع اسلام الموسيقى بتاعت الاغنية تنح اوووي
اسلام: مريم ممكن بعد اذنك اخد الموبيل واقوم بعيد شوية
مريم : اه طبعا اتفضل
وخد اسلام الموبيل وبعد كام خطوة كده شوية وقامت مريم وراه تشوف مالو
مريم : بتعمل اية يا.... اي ده لية كده يا اسلام حرام عليك مش تعمل كده تاني لالالا انا مش بحب كده
اسلام : وهو بيمسح دموعو لالالا مافيش حاجة يا مريم
مريم : لا مش معقول اكيد في حاجة والله انا اسفة مش قصدي ادايقك كنت فكراك هتتبصت
اسلام : لا والله انتي مالكيش زمب انتي مالك بس
مريم : مهو انا مش هرتاح لحد ماتقولي مالك بقى
اسلام : بلاش يا مريم دلوقت بعدين احكيلك
مريم : طيب ماشي براحتك بس توعدني انك هتقولي
اسلام : خلاص يا مريم اوعدك
مريم : طيب قوم يلا انا عزماك على غدوة جنان
اسلام : هههه عزماني
مريم : ايوة طبعا هو انا شوية
اسلام : طيب هتعزميني على اية
مريم : في مطعم جمب الجامعه هنا بيبيع حواوشي انما اية جنااااااااااااان
اسلام : حواوشي بجد والله طيب يلا بسرعه
مريم : طيب يلا قوم ورايا


وعدى اليوم كويس جداااااااا والحمد الله من غير اي مشاكل تانية واول ماروحت مريم البيت طلبت سلام
على التليفون
مريم : ها وصلت
اسلام : اه الحمد الله
مريم: عامل اية دلوقت بقى
اسلام : كويس جدااااااااااااااااااا والبركة فيكي
مريم : ممم الحمد الله بس مش هسيبك خالص النهاردة لحد ماتقولي اية الي خلى عينك تدمع
اسلام : ماشي ياسيتي هحكيلك
.................................................. .......
استنوني الحلقة الجاية عشان تعرفو اية السر ورا اسلام



Admin
Admin
إدارة المنتدى
 إدارة المنتدى
اعلام الدول : مصر
عبر عن مودك : ممتازه
العمل : موظف
مهاراتك الفنية : الكتابة
الجنس : ذكر
السمعة : ليس لديك تحذيرات
عدد المشاركات : 4963
نقاط : 38575
تاريخ الميلاد : 01/01/1991
العمر : 33
تاريخ التسجيل : 03/07/2009
https://www.youtube.com/@BayutOfficial

مُساهمةAdmin الأحد أغسطس 22, 2010 11:02 pm

ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه فين بقي القصه شكلها هترسم علي حب بس الواد دا فظيع وي كمان لقيم اوي يا تري ناوي علي اي وي يا تر اماني دي شكلها مستوها
في التعليم بش قوي بس مش تنسي الي تفتكرو موسي سعات كتير بيطلع في الاخر فرعون بقي القصه بليز قصه حب مريم واسلام قصه بجد رووووعه 387843


قصه حب مريم واسلام قصه بجد رووووعه Uia_oo13
قصه حب مريم واسلام قصه بجد رووووعه Uia_oo12
قصه حب مريم واسلام قصه بجد رووووعه Uia_od12

نور العيون
نور العيون
مشرفه القسم
مشرفه القسم
اعلام الدول : مصر
مهاراتك الفنية : الرسم
الجنس : انثى
عدد المشاركات : 1445
نقاط : 27769
تاريخ الميلاد : 10/11/1994
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 31/05/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةنور العيون الإثنين أغسطس 23, 2010 4:31 am

حاضر.حوده.انشاء.الله.بكره.هبقى.انزل.الحلقه.الخامسه.بس.يارب.من.هنا.لبكره.يكون.فيه.حد.غيرك.رد
تسلملي.حوده
نور العيون
نور العيون
مشرفه القسم
مشرفه القسم
اعلام الدول : مصر
مهاراتك الفنية : الرسم
الجنس : انثى
عدد المشاركات : 1445
نقاط : 27769
تاريخ الميلاد : 10/11/1994
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 31/05/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةنور العيون الخميس سبتمبر 02, 2010 8:13 pm

اسفه.ياجماعه.بجد.على.التأخير
يلا.بقى.سكوووووت.وانتي.ياملاك.لمي.الفشار.الي.واقع
على.الارض.ده. monkey monkey
وبطلي.رغي.مع.ام.سهيله.حرام.عليكي.مش.عارفه.تتفج.منك
هههههههههههههههههه
monkey monkey
يلا.ياجماعه.نبتدي
نور العيون
نور العيون
مشرفه القسم
مشرفه القسم
اعلام الدول : مصر
مهاراتك الفنية : الرسم
الجنس : انثى
عدد المشاركات : 1445
نقاط : 27769
تاريخ الميلاد : 10/11/1994
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 31/05/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةنور العيون الخميس سبتمبر 02, 2010 8:26 pm

الحلقة الخاامسه

مريم : ها وصلت
اسلام : اه الحمد الله
مريم : عامل اية دلوقت بقى
اسلام : كويس جدااااااااااااااااااا والبركة فيكي
مريم : ممم الحمد الله بس مش هسيبك خالص النهاردة لحد ماتقولي اية الي خلى عينك تدمع
اسلام : ماشي ياسيتي هحكيلك
مريم: وانا سمعاك اهو يلا احكي
اسلام : زمان لما دخلت الكلية وفي اول سنة قابلت بنت في حفلة من بتوع الجامعه
خطفت قلبي معاها اول ماشفتها قلت هيا دي حسيت انها دي الانسانة الي طول عمري كنت بحلم بيها حبيتها اوي فضلت
اسال عنها لحد ماعرفتها واتعرفت عليها واعترفتلها بحبي بس هيا ماكنتش بتحبني هيا كانت بتحبني عشان انا حبيتها مش اكتر من كده
عيشتها اميرة اديتها كل حاجة تتمناها كنت مخلص ليها لابعد الحدود وكان في واحد قريبها بس فاشل اووووي اترفد من اكتر من كلية عشان
سقط فيها من اول سنة مرتين وابوة كان غني جدا وناس مرتحين اووي كل كان همو البنات وكانت ديما تيجي تشتكيلي منو ومن اسلوبو
وانها بتقرف منو اووووووي عشان معاملتو وفي يوم شفتو كان راكب عربيتو ومعاه بنتين ولما شافني قالي تعالى يا اسلام معانا قلتلو على فين
قالي عندي البيت قلتلو انت اتجننت والانسانة الي بحبها دي اية قالي ياعم هو في حد واخد بالو ولا هيقلها قلتلو بقلك اية امشي من
وشي دلقوت بدل ماعمل فيك حاجة وسبني ومشي وانا مارضتش اقولها عشان مش اكرها فية اكتر المهم اخر سنة تانية حسيت انها بتبعد عني
ولما سالتها قالتلي لاء عادي بس لقيت ان الجامعه كلها بقت عارفة انها ارطبطت بقريبها ده ولما جيت اواجهها قالتلي بكل بساطة ده هيخرجني من بيت اهلي بسرعه انت مش هتعمل كده دلوقت
كان جرحها ليا جرحين الاول انها خانتني والتاني انها ماكنتش واثقة فيا
حزرتها منو كتير وقلتلها هتندمي بس ماسمعتش كلامي وبعدها بفترة جت تعيط وقالتلي انو كان بيخونها وانو قلها انو كان بيتسلا بيها مش اكتر
وقتها قلتلها وانا اعملك اية يعني انا حزرتك وانتي ماسمعتيش مافيش عندي كلام ليكي وسبتها ومشيت يمكن وقتها حسيت اني رديت جزء من كرامتي الي هنتها اوي قدام كل الجامعه بس جرحي
لسة بينزف جامد كل ماشوفها اوسمع صوتها مع اني بكلمها عادي جدا لما تتصل عليا وبعاملها عادي اوي بس من جوايا بموت فهماني يا مريم بموت
مريم : معلش يا اسلام انا اسفة انا الي فكرتك بكل ده لما سمعت الاغنية انا اسفة بجد
اسلام : لا يا بنتي انتي زمبك اية يعني
مريم : عموما انت مش قلتلي اسمها على فكرة
اسلام : بلاش احسن
مريم : لاء انا عوزة اعرفو نفسي اعرف من الي قلبها قاسي اوي دي الي تجرحك كده احمد ربنا اني ماقلتلكش اشوفها
اسلام : بلاش هتزعلي
مريم : وانا ازعل لية يعني ....... لا اوعى تقول بجد
اسلام : ايون كويس انك فهمتيها لوحدك
مريم : يعني اسمها مريم لية كده حراااااااااااام يعني كل ماتناديني تفتكرها
اسلام : لا يابنتي طبعا في فرق بنكو كبير اوووووووي
مريم : ماشي يا اسلام خلاص قوم انت بقى اتغدى عشان تنام بدري بكرة عندنا المحاضرة بدري ولو اتخرت مش هحجزلك مكان
اسلام : بقى كده ماشي يا مريم من اولها بتبعيني ماااااااااشي
مريم : يلا باى وتصبح على خير
اسلام : وانتي من اهلو ياقمر

قفلت مريم السماعه وقلبها واجعها اوي
"م : كل ده جواك يا اسلام وساكت وبتدحك وبتهرج وعادي الحياة عندك كده ده انا قلبي وجعني من مجرد كلامك بس امال لو كنت مكانك
كنت هعمل اية لالالا بعد الشر ولا مكانو ولا حاجة يلا بقى نصيبو ربنا يعينك انا من هنا ورايح مش هخليك حتى تفكر فيها هحاول اخليك تنسى
كل الي حصل زمان معاها يارب قدرني بس

وكملت مريم باقي يومها وفكل يوم بتقرب اكتر من اسلام وبتبعد فية عن كل الناس حتى عن صحابها كل يومها معاه هو ولما يقولها على لون حلو لما تلبسو بيبقى حلو عليها بتكتر لبسو بدات تحط ميكب وتهتم
بلبسها وتقف كتير قدام المرايا عشان يقلها كلمة حلوة او حتى تحس انها عجباه لاحظ تغيرها كل اصحابها وكل الناس الي حواليها سواء في البيت او في الجامعه وكان اول حد يعترض اصحابها

ميدو : سلام عليكم ازيكم يابنات عاملين اية من غيري في الجامعه
دودو : يعني هنعمل اية يعني ولا بيفرق معانا طبعا
لوليتا : تكنش فاكر نفسك حاجة ياولة يا ميدو انت
ميدو: كل ده عشان قلت عاملين اية من غيري خلاص خلاص سد يا حجة انتي وهيا ازيك يا مريم وايه اخبار اسلام بتاعك ده
مريم : صباح الخير يا ميدو اية عاوز حاجة
ميدو : اه عاوزك على جمب شوية لو سمحتي
مريم : نعم عاوز اية
ميدو : عاوز اية دلوقت بقيت انا وحش وزبالة عشان استاذ اسلام الي ماشية وراه في كل الجامعه واحنا احنا فين يا مريم
مريم : والله ماشية وراه في كل الكلية مممممممم طيب وده يدايقك في حاجة وبعدين بتقولي انتو فين صح انتو فين المفروض اني اعد احط ايدي على خدي
مستنية حضرتك تنزل الجامعه في الشهر مرة ولا اعد مع لوليتا وكريمة وهما اصلا على طول بيتكلمو في اسرار مع بعض ولا اعد مع دودو الي مابقتش تحضر
اصلا اعد استناكو تحنو عليا شوية وتنزلو الجامعه وماكلمش حد عشان حضرتك بتزعل
ميدو :يااااااااااااااة كل ده جواكي بلاش ياستي احنا احمد مافكرتيش عامل اية ولا عايش ازاي
مريم: اعتقد يا ميدو انك اكتر واحد عارف ان موضوع احمد انتهى من زمان وان اصلا ماكنش فية حاجة بنا وقلتلو اني بحبو زي اخويا اعتقد ان الحب مش بالعافية
وغير كده هو الي علمني كده من اول يوم عرفتو ومن اول مره دق فيها قلبي نحيتو قالي لاء مافيش حاجة كده انتي اتجننتي احنا صحاب وخوات ولا يمكن نكون اكتر من كده
دلوقت جي يطلب مني احبو احبو ازاي بعد ماقلي احنا اخوات ولا حتى افكر فية ازاي وانا قلتلو كل الكلام ده ومش معنى كده برضو اني ماكلمش حد عشان مش يزعل
المفروض يكون فهم الموقف كويس
دون ميدو : يعني انتي بتسيبينا كلنا عشان الحيوان ده
مريم : ميدو لو سمحت التزم حدودك هو ماشتمكش عشان تشتمو ولا تقول علية اي كلمة وزي مايحترمك المفروض تحترمو ولا اية يا استاذ محمد
ميدو: هيا بقت كده يا مريم ماشي انتي حرة
مريم : طبعا حرة وياريت مانتكلمش في الموضوع ده تاني لو عاوز نبقى صحاب سلام

ومشيت مريم وهيا هتنفجر من كتر الغيظ
"م : انا الي سمحتلو من الاول يتدخل في حياتي لو كنت من الاول وقفتو عند حقو ماكنش عمل كده وبعدين يشتمو لية هو عملو اية يعني
ده حتى والله مابيجبشي سيرتو ولا سيرة حد منهم غير بكل خير هو يشتمو لية بقى

قطع تفكيرها اسلام وهو جي من وراها

اسلام : اية ياقمر سرحانة في اية يابختو امو دعيالو
مريم : بس بس اعد ساكت انت ولا فاهم حاجة والله
اسلام : طيب فهميني انتي ياقمر
مريم : لالالالالالالا بعدين بقى نتكلم انت نسيت المحاضرة ولا اية يلا قدامي على المدرج
اسلام : تحت امرك مولاتي يالهوي حد يطول يبقى ماشي جمب الموزة دي ومايسمعش كلامها
مريم : بس ياض بقى هقلب
اسلام : لا وعلى اية انا ماشي اهو هههههههههههههههه
مريم : طيب يلا يالمض ههههههههه
اسلام : صحيح يا مريم انا عندي كشكول كده بحب اكتب فية شوية اشعار على شوية خواطر وبحب كل الي اعرفهم يكتبولي فية وعوزك تكتبي فية
مريم : ماشي اوك جيبو وانا اكتبلك فية بس طبعا مش دلوقت
اسلام : ههههههههه طبعا منا عارف

وعدى اليوم زي باقي الايام بعد المحاضرات يعدو مع بعض يتكلمو لحد ما تقرب الجامعه تقفل وهما مش حاسين بالوقت ولا باي حاجة غير انهم مع بعض وبس
وتاني يوم جاب اسلام الكشكول لمريم واعدت تقلب فية وتقرا الكلام المكتوب وشافت صفحة مكتوب فيها قصيده بعنوان ياصحبت القلب الابيض
قراتها لقت ان كل معنها بيدور حول فتاه احبته كثيرا ولم يستطيع ان يخبرها بانة غير قابل ان يحب مجددا فهو مجروح ينزف دما من جرح سابق ولا يستطيع
ان يجرحها هي الاخرى بجرح ليس لها به ذنب فقرر الانسحاب من امام اعينها البرئة تلك التي قالت له احبك الاف المرات

"م : يالهوي لا يكون قصدو انا طيب هو عرف منين اني معجبة بية اوي ومشدودالو كده يمكن اهتمامي بية او من عنيا زي ماهو قايل يانهار ابيض لو بجد فكر يسيبني
طيب هعمل اية من غيرو هتصرف ازاي هعيش ازاي انا مابقتش اقدر ابعد خلاص بجد بقى هو كل حاجة في حياتي طيب اتصرف ازي اواجهو لالالا
مش هقدر اقلو اية ....... ماهو مافيش حل غير كده

مريم : اسلام ممكن اسالك سؤال محرج شوية
اسلام : طبعا يابنتي هو لسة في حاجة محرجة بنا
مريم : انت كاتب هنا قصيده باسم يا صاحبت القلب الابيض
اسلام : ايون كاتبها وبعترف هههههههههههه
مريم : انا مش بهرج بتكلم جد والله
اسلام : طيب منا بقلك كاتبها مالها بقى فيها اية
مريم : انت كاتبها لحد معين يعني ولا من خيالك
اسلام : لالالالا لحد معين
مريم : ممكن اعرف هيا مين الي كتبتها عشانها
اسلام .........................................
مريم : يابني رد عليا ماتحرق دمي بقى كاتبها لمين
اسلام : لازم يعني تعرفي
مريم : اه غلاسة بقى لازم اعرف
اسلام : طيب هقلك
....................................
استنوني بقى الحلقة الجاية








نور العيون
نور العيون
مشرفه القسم
مشرفه القسم
اعلام الدول : مصر
مهاراتك الفنية : الرسم
الجنس : انثى
عدد المشاركات : 1445
نقاط : 27769
تاريخ الميلاد : 10/11/1994
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 31/05/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةنور العيون الخميس سبتمبر 02, 2010 8:31 pm

اقولكم.انا.هنزل.الحلقه.السادسه.كمان
يلا.بقى.عدو.الجمايل
Idea Idea Idea
نور العيون
نور العيون
مشرفه القسم
مشرفه القسم
اعلام الدول : مصر
مهاراتك الفنية : الرسم
الجنس : انثى
عدد المشاركات : 1445
نقاط : 27769
تاريخ الميلاد : 10/11/1994
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 31/05/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةنور العيون الخميس سبتمبر 02, 2010 8:34 pm

الحلقة السـادســه

مريم : يابني رد عليا ماتحرقش دمي بقى كاتبتها لمين
اسلام : لازم يعني تعرفي
مريم : اه غلاسة بقى لازم اعرف
اسلام : طيب هقلك
مريم : يلا طيب قول
اسلام : بصي يا مريم انا من بعد الموضوع الي حصلي مابقتش اقدر احب حد ولا اقول كلمة بحبك دي
لاي بنت غير مريم وبقيت لما احس ان في بنت بتحبني ابعد عنها عشان ماجرحهاش ولا تتعب بسببي
"م : يالهوي طيب وانا هعمل اية دلوقت منا اتهببت وباين كده حبيتك
مريم : طيب يعني انت كتبتها لمين بقى بعد كل القصة دي
اسلام : دي اول وحده قابلتها بعد مريم وحسيت انها بتحبني من اهتممها بيا وبكل حاجة بعملها
ده غير نظرتها
مريم : هيا .... هيا ... هيا اسمها اية
اسلام : دي ياستي وحده انتي ماتعرفيهاش كانت معايا في كلية تربية وكانت من صحبنا وكده ولما حسيت
بالموضوع بعدت عنها عشان هيا كانت طيبة اوي وماكنتش عاوز اجرحها وكنت لسة خارج من موضوع مريم
مريم : طيب الحمد الله
اسلام : الحمد لله مش فاهم
مريم: بص يا اسلام انا هقلك حاجة ولا اقلك بلاش ......... لالالالا ممش هقدر اسكت انا ماتعودتش
اخبي حاجة جويا الي بحس بية بقولو وخلاص بقى الي يحصل يحصل
اسلام : اية يابنتي مالك فيكي اية طيب انتي تعبانة ولا حاجة لالالالالا شكلك سخنة ولا عندك حمى ولا حاجة
مريم : انا مش بهرج انا بتكلم جد بص انا عمري ماحسيت بكلمة حب دي ولا اعرف معنها ولا اي حاجة عنها
ولا عمري حسيت الاحساس ده وانا دلوقت حسة بحجات غريبة كده ماعرفش هيا اية وماتسالنيش
هيا اية عشان انا ماعرفش هيا اية اصلا بس اهو حاجة حساها كده نحيتك وعلى فكرة ممكن توصل
وتبقى حب بجد فحاول بقى تخف شوية ونحاول نبعد عن بعض عشان مايكبرش الموضوع ونفضل
صحاب وانا اهو حزرتك بنفسي
اسلام : هههههههههههههههههههه ومال وشك احمر كده لية عموما ياستي ماتقلقيش مش هيكبر ولا حاجة
مريم : عموما انا قولتلك الي فيها وانت حر
اسلام : ماشي ياسيتي قومي بقى لحسن هيجو يطردونا من الجامعه
مريم : ماشي يلا سلام انا مروحة
اسلام : طيب من عارف مش هاجي اوصلك
مريم : لالالالالالالالا بلاش عشان تلحق تروح انت كمان يلا سلام اشوفك يوم الحد ان شاء الله
اسلام : ماشي ياقمر باى

ومشيت مريم وفتحت موبيلها وشغلت اغاني وحطت الهاند فري فودنها وماشية مندمجة على الاخر

"م : انا اية الي قلتلو ده طيب مهو كده هيبعد عني انا كمان ..... اه احسن كده عشان يبعد وارتاح شوية
وماحبهوش اصل باين كده اني اتهببت ووقعت خلاص خليني ابعد بقى عشان مش تحصل حاجة
وبعدين هو كان بيحب مريم ومش قادر ينساها ده انا عل طول معاه حتى في البيت بكون معاه على
التليفون لحد ماينام طول اليوم مع بعض وبرضو نص كلامو عليها هيا وبس وانا بتقطع وهو بيتكلم
ولا بيحس بيا .... طيب اعمل اية بقى ياربي مش قدامي غير اني ابعد عنو او نرجع صحاب صحاب وبس

كانت كلمت صحاب دي بتريح مريم اووووووي بتحسسها انها مش بتحب ولا متلقة بية لا حاجة انو مجرد
صداقة وانتمة وبس مش اكتر من كده وطبعا مريم روحت ودخلت على طول على التليفون وطلبت اسلام

مريم : حمدلله على السلامة يا باشا
اسلام : اهلا يا مريومه الله يسلمك ياستي
مريم : ها اتغديت ولا لسة
اسلام : لا ياستي مستني الانسة جوجو تيجي من الدرس عشان ناكل مع بعض
مريم :يلا ربنا يصبر صحيح يااسلام انا كنت عوزة اسالك على حاجة النهارده ونسيت
اسلام : خير يا مريومه حاجة في المحاضرة بتاعت النهاردة ولا اية
مريم : هو تقريبا كده
اسلام : قلي طيب
مريم : النهارده الدكتورة وفاء قالتلك على موضوع السنسلة دي وانك لابسها لية وقلتلها انك ماينفعش
تقلعها لانها عزيزة عليك هو مامتك الي جيبهالك ولا اية
اسلام : اااااااااااااااااه يا مريم حرام عليكي يابنتي انتي لية بتفكريني بس
مريم : لالالالالا لو الموضوع هيدايقك بلاش تتكلم انا بس افتكرت ان مامتك او باباك هما الي جبوها
اسلام : لا ياستي دي مريم الي كانت جيبهالي وهيا الي لبستهالي ومن ساعتها مش بقدر اقلعها
مريم : اه طيب خلاص اوك ماشي
اسلام : ماشي يا مريومه اهي انسة غلاسة جت يلا هقوم اتغدى واصلي ونبقى نكمل كلام بليل
مريم : اوك يا ايسو باى
اسلام : باى

قام اسلام وطبعا كانت جوجو ولا جت ولا حاجة بس حابب يعد مع نفسو شوية وقام دخل قوضتو ورمى
نفس على السرير وفتح الاف ام واعد يسمع الاغاني فجت اغنية عمر دياب انا عايش اتنهد اسلام جامد
"س: اية يا اسلام بتفكر فيها لية مالموضوع خلاص انتهى كان باكانك انك ترجعلها وانت مارضتش
يبقى خلاص تنسى بقى وماتتعبش نفسك عشان وحده خاينة وبعدين المضوع فات علية سنين
وسنين وخلاص انتهى وهيا عايشة حيتها مبصوطة وانت الي تاعب نفسك خلاص فكر في غيرها شوف
مريم قدامك بنت زي القمر وهيا بدات تحبك بجد اية الي يمنعك انك تحبها انسانة كويسة وحساسة
اووووووي يبقى لية لاء

وراح في النوم وماحسش بنفسو غير و جوجو بتبوسو عشان تصحية ياكل معاها
اسلام : لالا يا جوجو مش جعان مش عاوز اتغدى
جوجو : تتغدى اية ياعم دي الياعه بقت 10 ده اسمو عشى
اسلام : 10 هو هو حد اتصل عليا
جوجو : لا ياسيدي محدش اتصل عليك ياعم المهم
اسلام : طيب الحمد الله انا هقوم دلوقت روحي انتي وانا هاجي وراكي

وبعد ماخلص غدا لقى التليفون بيرن جري علية لقاها مريم واعدو طول الليل يتكلمو ويهرجو لحد الصبح
وتاني يوم قضت مريم اليوم وهيا عمالة تحاول تبعد عن التليفون وتخرج من البيت عشان ماتتصلش بية
كانت بتحاول تبعد عنو هيا قبل ماهو يبعد عنها وتتعب من بعدو عنها بعد ماكان هو كل حايتها قررت
انها تبعد عندو خالص ويبقو مجرد صحاب وبس


"م: وانا تعبة نفسي لية انا اروح لـ صافي وقتها مش هعرف اكلمو خلاص ده انا بنسى نفسي معاها اصلا

وقامت مريم واتصلت على صافي

مريم : ازيك ياقطتي
صافي: اهلا مريومتي عاملة اية ياحبي
مريم : تمام الحمد الله بقلك انتي فاضية النهارده
صافي : ههههههههه وانا ورايا اية يعني الجامعه ومقطعها وبعرف اخبرها منك وخروج مافيش
مريم : طيب بصي انا هجيلك واجبلك كل المحضرات ماشي
صافي : يا راجل اية الجمال ده دنتي اول مرة تعمليها لوحدك من غير ما قلك انا
مريم : خلاص ياستي انا جية خمسة كده وابقى عندك باى
صافي : اوك ياموزة باى

قامت مريم وغيرت هدوما على طول وراحت لصافي الي كان بيتها اخر الشارع عندها

صافي : اهلا اهلا ياموزتي
مريم : وحشتيني اوووي محدش بيشوفك انتي مختفية كده لية
صافي : عادي بقى مشاكل ومشاغل الدنيا وشغلي بقى انتي عارفة
مريم : والله شغلك مااااااااااااشي قال يعني بتشتغلي
صافي : اه طبعا بشتغل نفسي
مريم : لا خفيفة يابت ........... صفصوفتي
صافي : نحمين
مريم : انا اتنيلت وشكلي كده وقعت وحبيت
صافي : واخيرا طبيتي ياقمر
مريم : اه اتهببت
صافي : طيب بصي بقى تحكيلي من اول الموضوع لحد اخرو ماشي

واعدت مريم تحكي لصافي كل الي حصل وعينيها بتدمع اول مرة تحس بطعم الحب اول مرة قلبها
يدق اول مرة تتمنى تشوف حد كل دقيقية تتمنى تعد معاه على طول تتكلم معاه تتمنى انها
تريحو وماتخلهوش يعمل حاجة تعمل كل الي بسطتو ممكن تغير نفسها وتفكرها وكل حاجة عشانو
نفسها تقرب منو بس هو مش هيسمح بكده هو مش عاوز كل ده خلاص هو جرب واتجرح
مش بيحاول يجرب تاني

صافي : مممممممم واضح انك بتحبي من طرف واحد
مريم : بس هو مهتم بيا اوي وبحس كتير من نظراتو انو بيحبني هو كمان
صافي : بصي يا مريم كل الي اقدر اقلهولك ابعدي عنو وماتعلقيش نفسك بية هو واضح انو مش
هيقدر يغير نفسو واكبر دليل على كده انو بعد كل السنين دي ولسة فاكرها وبيحبها حتى لو ماكنش
قال كده فكلامو عنها يدل على انو لسة بيحبها مهو محدش يعد يتكلم طول اليوم عن وحده ويقول
في الاخر لا انا مش بحبها دي ماضي وانتهى
مريم : بس انا مش قادرة ابعد عنو عشان كده انا جيت احكيلك يمكن يكون عندك انتي الحل

وقطع كلامهم رنت موبيل مريم

مريم : اية ده ده رقم غريب ماعرفوش
صافي : طيب ردي يمكن يكون حاجة مهمة
مريم : طيب ... الو
اسلام : يعني ماسمعتش صوتك النهاردة قولت اسال انا
مريم : اه معلش يا اسلام اصلي عند صافي من الصبح بديها محضرات وبشرحلها وكده
اسلام : طيب يابنتي ابقي طمنيني عليكي اصلي بقلق عليكي لما تغيبي عني
مريم : يا سلام ماشي احاول اصدقك
اسلام : لا على فكرة انا بجد بقلق لما ماتكلمنيش
مريم : خلاص ياعم مصدقه
اسلام : على فكرة يا مريم
مريم : اية
اسلام : انتي بجد وحشتيني اووووووووووووووووووي
مريم : ...............
اسلام : الو الو
مريم : احم احم معاك يا اسلام
اسلام : هو انتي ادايقتي ولا حاجة
مريم : لالا مافيش حاجة
اسلام : طيب انا مستني ماكلمتك بليل مش هنام لحد ماسمع صوتك
مريم : ماشي لما اروح هكلمك
اسلام : ماشي ياقمر هستناكي يلا بقى اسيبك مع صافي باى
مريم : اوك باى

صافي : اية يابنتي وشك ادى ميت لون لية
مريم : ده .... ده ..... ده
صافي : ده اية انطقي
مريم : بيقولي وحشتيني اووووووي وانو قلقان عليا
صافي : لالالالالالالالالا الواد ده فية حاجة مش مظبوطة انا مش فهماه على فكرة خلي بالك منو يا مريم
مريم : مش مهم دلوقت بس انا مبصوطة اوووووووووي
صافي : لا يا مريم خلي بالك مش تتعلقي بحبال سايبة اصلا ماتعلقيش نفسك بالهوا
مريم : ماشي انا هحاول افكر كويس

استنوني بقى الحلقة الجاية
ملكه الاحساس
ملكه الاحساس
عضو موهوب
عضو موهوب
اعلام الدول : مصر
عبر عن مودك : ممتازه
العمل : جامعي
مهاراتك الفنية : السفر
الجنس : انثى
السمعة : ليس لديك تحذيرات
عدد المشاركات : 2705
نقاط : 28902
تاريخ الميلاد : 17/04/1980
العمر : 44
تاريخ التسجيل : 17/08/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةملكه الاحساس الخميس سبتمبر 02, 2010 9:01 pm

بتفكرينى بايام الجامعه وقصص البنوتات كملى يا عسوله


قصه حب مريم واسلام قصه بجد رووووعه A8e45410
قصه حب مريم واسلام قصه بجد رووووعه 2n6zod10
قصه حب مريم واسلام قصه بجد رووووعه 121210
قصه حب مريم واسلام قصه بجد رووووعه Ghgn310
نور العيون
نور العيون
مشرفه القسم
مشرفه القسم
اعلام الدول : مصر
مهاراتك الفنية : الرسم
الجنس : انثى
عدد المشاركات : 1445
نقاط : 27769
تاريخ الميلاد : 10/11/1994
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 31/05/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةنور العيون الجمعة سبتمبر 03, 2010 1:20 am

اوكى.حبيبه.قلبي.بس.يلا.انا.عايزه.تفاعل
نور العيون
نور العيون
مشرفه القسم
مشرفه القسم
اعلام الدول : مصر
مهاراتك الفنية : الرسم
الجنس : انثى
عدد المشاركات : 1445
نقاط : 27769
تاريخ الميلاد : 10/11/1994
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 31/05/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةنور العيون الجمعة سبتمبر 17, 2010 1:01 pm

الحلقة الـسابعـه

رجعت مريم بيتها وطول الطريق عمالة تفكر في كلام صاافي ليها

"م : صافي عندها حق هو فعلا غريب ازاي يكون بيتكلم طول الوقت عنها وفنفس الوقت مهتم بيا
اوي كده طيب هو عاوز اية ده المفروض يبعد عني بعد الكلام الي قلتهولو امبارح ازاي يجي يكلمني
هو لما لقاني ماتصلتش طيب لية بيعمل معايا انا كده اذا كان هو لسة مانسهاش بيعلقني بية ليه
عموما الايام هتبين كل حاجة بس خلي بالك يامريم ماتقربيش اكتر من كده بلاش تجرحي نفسك بنفسك

واول ماروحت راحت اتصلت بااسلام

مريم : ايون
اسلام : اهلا حمدلله على السلامة لسة فاكراني ولا اية
مريم : اية ياعم الغلاسة دي في اية
اسلام : مافيش بس سيباني الف حوالين نفسي طول اليوم
مريم : لية بقى ان شاء الله
اسلام : منا اتعودت اتكلم معاكي طول اليوم تيجي كده ماتتصليش خالص يبقى طبعا اقلق والف حولين نفسي
مريم : مممممممم ياراجل ماكنتش اعرف والله وبعدين منا قلتلك من ساعت ماصحيت وانا مع صفصوفتي
اسلام : ممم باين ان صافي مهمة اوي عندك نسيتك كل الناس
مريم : طبعا يابني دي انتمتي
اسلام : وانا
مريم : انت اية ؟؟ مش فهماك يعني
اسلام :صافي انتيمتك وانا ابقى اية
مريم : ممممم انت انتيمي برضو
اسلام : والله طيب متشكر
مريم : على فكرة انت غلس اوي النهارده انا بقول تقوم تخرج شوية كده مع حد من صحابك ولا انزل اتمشى
لوحدك ولا اي حاجة كده بدل منت عمال تغلس على الناس كده
اسلام : اه انا بقول كده يلا باى
مريم : ماشي يعم الغلس باى

" س: هو في اية اية الي حصل هيا بتعمل معايا كده لية .... لا انا الي مش فاهم صح هيا بس اتشغلت
النهارده يعني هو انا مقرر عليها لازم كل يوم تكلمني ولا اية يعني بطل بقى التنشنة الي انت فيها
وكبر دماغك انتو مش صحاب وبس خلاص بقى ماتقرفش نفسك قوم اتمشى شوية بقى برا البيت

وفي الناحية التانية
"م : هو مالو ده كل ده عشان مش كلمتو النهارده كل ده زعل ..... خلاص كمان شوية اتصل اصالحو
واقلو مش يزعل مني اصلي مش بقدر اشوفو زعلان مني وزعلان بسببي كمان ده انا مفترية بجد

وبليل اتصلت مريم على اسلام عشان تصالحو

مريم : الو السلام عليكم
جوجو : وعليكم السلام مين معايا
مريم : انا مريم ممكن اكلم اسلام لو سمحتي
جوجو: والله اسفة هو لسة ماجاش من برا
مريم : طيب خلاص اوك بس لما يرجع خلية يرنلي بس
جوجو : اوك باى
مريم : باى

"م : كل ده برا يا اسلام انت اكيد زعلت جامد اوي طيب اعمل اية بقى منت لو ترحمني وتجيب موبيل
ارتاح من الاحراج كل شوية اطلبك وماتكنش موجود او نايم اعمل بقى اية ياربي كل ده عشان حتت
موضوع حصلك زمان قاطعت الموبيل وانا احرق في دمي عشانك يوووووووة بقى اتاخر لية ؟؟؟؟

قطع تفكيرها صوت موبيلها

مريم : الو
اسلام : ايوة يا مريم
مريم : انت فين يابني كلمتك في البيت مالقتكش
اسلام : اه مهي جوجو قالتلي عشان كده نزلت جري اكلمك
"م : جري
مريم : طيب اطلع وانا هكلمك دلوقت
اسلام : ماشي باى
مريم : باى

طلع اسلام ثواني ولقى مريم بتتصل بية

مريم : ايوة
اسلام وهو بينهج : ايوة يا مريم
مريم : مالك بتنهج لية
اسلام : اصلي جيت بسرعه ارد على التليفون عشان محدش يرد
مريم : ممممممممم ماشي ممكن اعرف بقى لية زعلان
اسلام : لا ابدا ومين قال اني زعلان
مريم : صوتك واضح يااسلام مش تكدب عليا لو سمحت
اسلام : لا عادي قى موضوع وراح لحالو
مريم : خلاص ياسيدي انا اسفة وكل يوم هتصل عليك واطمن عليك ومش اخليك تقلق عليا تاني
اسلام : دي حاجة ترجعلك اعملي الي انتي عوزاه انتي حرة يا مريم
مريم : طيب اصالحك ازاي
اسلام : انا مش زعلان عشان تصالحيني
مريم : خلاص ماشي انت مش زعلان وانا مش هصالحك كده كويس ....اسلام اسلام اسلام
اسلام : ايوة
مريم : الحق افتح الاف ام بسرعه في اغنية جامده اخر حاجة
اسلام : طيب لحظة وحده

راح اسلام يفتح الاف ام لقى اغنية عمر دياب ومالو

اسلام : الله يا مريم قد اية انتي حساسة انا بموت بجد في الاغنية دي
مريم : وانا كمان والله بحبها اوي

وسكتو هما الاتنين واعد يسمعو الاغنية وغمضت مريم عينيها وحست نفسها في حضن اسلام
وبيرقصو مع بعض سلوه وفنفس اللحظه كان اسلام مغمض عينو وحاسس بنفس الاحساس
وبعد ماخلصت الاغنية

اسلام : الووووو
مريم : اية خضتني
اسلام : رحتي فين بتفكري فمين يا مريومه
مريم : لالا مافيش كنت بحلم بس
اسلام : بتحلمي بمين ها مين
مريم : مش هقلك بحلم وخلاص
اسلام : والله طيب انا بقى مش هقلك كنت ساكت لية
مريم : مش عاوزة اعرف
اسلام : والله انتي حرة
مريم : يعني خلاص مش زحلان مني
اسلام : لا مش زحلان منك
مريم : طيب ماشي تصبح على خير بقى
اسلام : وانتي من اهل الخير ياقمر يا كل حاجة حلوة في الدنيا
مريم : باى
اسلام : ووشك احمر كده لية بقى
مريم : وانت عرفت منين
اسلام : عرفت وخلاص
مريم : لا ولا احمر ولا حاجة يلا بقى باي كفاية كده عوزة انام
اسلام : هههههههههههههه ماشي باى ياقمر

اقفلت مريم وهيا سرحانة في كلامو ونامت على صوتو وهو عمال يتردد في ودنها وعلى احلى كلام
واحلى احساس عاشيتو في الدنيا وعدت الايام بشويش اوي على مريم الي كان نفسها تشوف اسلام
بسرعه نفسها تعيش معاه احلى لحظة في حياتها نفسها تشوف عينيه وتقولو بعينها انا بحبك ولحد
ماجة يوم الاحد كانت قربت تموت من كتر شوقها ولهفتها علية
صحيت من بدرى ولبست اجمل هدوم عندها وحطيت ميكب خفيف يبين جمالها ورقتها ونزلت بسرعه على الجامعه
في الناحية التانية كان اسلام كمان مش قادر نفسو يشوف مريم نفسو يلمس ايديها وهو بيسلم عليها
نفسو يجري عليها ويخدها فحضنو بس في حاجة منعاه كل مايفكر في مريم شوية يلاقي الماضي
قدامو عامل حاجز بينو وبنها مش مخلية يعرف يعيش حياتو معاها
ولحد ما جة اسلام كانت مريم اعده في مكانها في اول البنش وهيمانة ف عالم تاني مستنية حبيب
قلبها يجي ويخدها بعيد عن كل البشر وقطع تفكيرها صاحبتهم بوسي

بوسي : اية ياعم السرحان الي واخد عقلك
مريم : ها
بوسي : ها اه لا دنتي مش هنا اصلا كده ياندلة ولا حتى رنة
مريم : بقلك اية بطلي غلاسة على الصبح انا مش نقصاكي سيبيني لوحدي
بوسي: والله اقطع دراعي ان ماكنتي بتحبي بعدين اية ده اية ده كلو اية الشياكة دي وكمان ميكب
قوليلي هتقابلي مين النهارده اكيد حبيب القلب جي هو مين قوليلي بس قمور طيب طويل
مريم : بس بس بس على طول كده خلتيني احب وكمان اقبلو النهارده
بوسي : يابنتي عينك فيها لمعه غريبة ماشفتهاش قبل كده خالص
مريم : ولا لمعه ولا حا....................
بوسي : مالك تنحتي لية
اسلام : ازيكو ياقمرات صباح الخير
بوسي : اهلا ايسو باشا صباح النور
مريم : اهلا يا اسلام

سلم اسلام على بوسي ومد ايدو يسلم على مريم اول ماجت ايديها في ايدو حست بجسمها بيتنفض
وقلبها بيدق جامد اووووووووووي وفنفس اللحظة كان اسلام بيضغط بشويش على ايديها كانو بيحضنها
وكان بيبصلها في عينيها فهم وقتها قد اية هيا نفسها تقلو بحبك عينهم اتكلمت من غير مايحسو

بوسي : اية ياعم انت وهيا هتفضلو كده كتير
مريم : اية ..... ها ......لالا انتى عاملة اية
بوسي : ممممممممم انا عرفت هو مين
اسلام : هو مين اية
بوسي : لالالا ماتشغلش بالك
قامت مريم قرصتها
مريم : ماتعدي ساكتة شوية ياغلاسة
بوسي : بزمتك يا اسلام مش مريم حلوة اوي النهارده
اسلام : هيا حلوة على طول مش محتاجة حاجة اصلا
مريم :
بوسي : يختي جميلة وبتتكسفي كمان مااااااااااااشي
مريم : انا .......انا...... هروح اشوف الدكتور جي ولا لاء

وجريت مريم ووشها في الارض خايفة اسلام يحس بحبها اكتر من كده خايفة تيار الحب يخدها وماتعرفش تبعد
عنو نفسها تجري علي وتقولو بحبك بس عارفة انو مش بيحبها هيا ولا هيحبها مش بيحب غير مريم
مريم وبس وهيا لا مستحيل يحبها او يفكر فيها

استنوني الحلقة الجاية بقا

Admin يعجبه هذا الموضوع

صفحة 1 من اصل 2 1, 2  الصفحة التالية

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق الرجوع الى أعلى الصفحة

للمشاركة انت بحاجه الى تسجيل الدخول او التسجيل

يجب ان تعرف نفسك بتسجيل الدخول او بالاشتراك معنا للمشاركة

التسجيل

انضم الينا لن يستغرق منك الا ثوانى معدودة!


أنشئ حساب جديد

تسجيل الدخول

ليس لديك عضويه ؟ بضع ثوانى فقط لتسجيل حساب


تسجيل الدخول

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى