منتديات سيتى شات
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
الإعلانات
مرحبا بك يا زائر نحن نتشرف بتواجد كل العابرين من الأعضاء الطيبين و الطيبات وبكل من يثرى أو تثرى المنتدى بالحوار و المناقشة و المساهمات المفيدة فليس للبخاء مكان هنا ساهمَ / ساهمي بكلمة طيبة أو مقال أو لوحة أو قَصيدة أو فكرة أو رأي أو خبرة يدفع حياتنا للأمام أخر عضو مسجل مايكروسيستم فمرحبا به .. تحيات لكم إدارة منتديات سيتى شات

قصه حب مريم واسلام قصه بجد رووووعه

صفحة 2 من اصل 2 الصفحة السابقة  1, 2

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق اذهب الى الأسفل

ملكه الاحساس
ملكه الاحساس
عضو موهوب
عضو موهوب
اعلام الدول : مصر
عبر عن مودك : ممتازه
العمل : جامعي
مهاراتك الفنية : السفر
الجنس : انثى
السمعة : ليس لديك تحذيرات
عدد المشاركات : 2705
نقاط : 28902
تاريخ الميلاد : 17/04/1980
العمر : 44
تاريخ التسجيل : 17/08/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةملكه الاحساس الجمعة سبتمبر 17, 2010 1:43 pm

جميله موووووووووووووت كملى بسرعه


قصه حب مريم واسلام قصه بجد رووووعه - صفحة 2 A8e45410
قصه حب مريم واسلام قصه بجد رووووعه - صفحة 2 2n6zod10
قصه حب مريم واسلام قصه بجد رووووعه - صفحة 2 121210
قصه حب مريم واسلام قصه بجد رووووعه - صفحة 2 Ghgn310
نور العيون
نور العيون
مشرفه القسم
مشرفه القسم
اعلام الدول : مصر
مهاراتك الفنية : الرسم
الجنس : انثى
عدد المشاركات : 1445
نقاط : 27769
تاريخ الميلاد : 10/11/1994
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 31/05/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةنور العيون الثلاثاء أكتوبر 12, 2010 8:03 pm

الحلقة الثامـنه

بعد ماخلصت كل المحضرات قام اسلام و مريم زي كل يوم يتمشو في الجامعه ويدورو على مكان
حلو يعدو فية وهما بيتمشو
مريم : اسلام انت سالتني امبارح انت اية
اسلام : ايوة يا مريم سالتك وانتي جاوبتي خلاص
مريم : لا لسة ماجوبتش
اسلام : قصدك اية
مريم : بص يا اسلام انا اوقات كتير بحس انك قريب مني اوي مش عارفة حاجة كده معرفش اوصفها
بيبقى نفسي اشوفك على طول اعد معاك اتكلم معاك طول الوقت بحس اني مش عاوزة اشوف
ولا اسمع حد غيرك انت بس
"م : اية الي انتي بتقولية ده يامجنونة كده هيبعد عنك بجد وخلاص مش هتشوفية تاني
اسلام : سكتي لية كملي كلام
مريم : و ........و واوقات تانية بحس انك انتيمي اوووووي
"س: لية كده منتى كنتي ماشية كويس
مريم :يعني بحس اننا صحاب اوووووووي ومش ممكن نبعد عن بعض وانك انت كمان مش عاوز اكتر
من كده ....... بص انا بجد مش عارفة انت اية بالظبط بالنسبالي انا عمر ماكنت صريحة مع حد زي
منا صريحة معاك دلوقت انا قدامك زي الكتاب المفتوح قلتلك على كل الي جوايا نحيتك وانت حر
تبعد عني بقى ماتبعدش دي حاجة ترجعلك
اسلام : مريم انتي مجنونة يعني اية ابعد عنك انا عمري ماقدر ابعد عنك خالص انتي بجد حاجة
كبيرة اوي عندي وصعب اني ابعد عنها خلاص
مريم : ماشي هو .....هو انت مابقتش تعد لية مع اماني دي كانت كل يوم تيجي تخدك ساعه كده
ويمكن اكتر انت لية بقيت تبعد عنها كده عملتلك حاجة دايقتك ولا حاجة
اسلام : لا ابدا بس بدات احس من كلماها انها بتحبني قلت ابعد عنها بدل ماتيجي تقولها وابقى
في موقف محرج اصل هيا بنسبالي مش اكتر من زميلة في الجامعه يعني حتى ماوصلتش لدرجة
الصداقة وكمان مش عاوز اجرحها
مريم : مممممممممممم قولتلي على فكرة انا لازم اروح دلوقت عشان خالو هيجلنا ولازم اكون مستنياه
اسلام : اوك يا مريومه خلي بالك من نفسك وانا كمان هروح ماليش نفس اعد في الجامعه النهارده
مريم : اوك يلا باى
اسلام : باى اية ياحجة انا هاجي اوصلك لما تبقى تركبي ابقى امشي
مريم : ده اية الكرم ده
اسلام : مش كفاية مش هعد معاكي النهاردة
مريم : والله طيب ماشي
اسلام :يلا اتفضلي قدامي
بعد ما اسلام وصل مريم وشفها وهيا بتركب واختفت من قدامو
" س: انا بجد مش فاهم اي حاجة ولا فاهم شعوري نحيتها ولا فاهم شعورها نحيتي يعني ازاي
وحده تكون بتحب واحد وتقولو انت اوقات بحبك واوقات بتبقى انتيمي دي اصلا مش عارفة تحدد
انا مين فيهم هيا مش بتحبني ولا حاجة كل الموضوع انها شفتني امبارح زعلت فقالت تراضيني
عموما لو اتكلمت معايا تاني في الموضوع ده هاوجها وخلاص عشان انا تعبت بجد ..... وانا مدايق لية
منا نفسي مش عارف ازا كنت بحبها ولا لاء يلا بقى تيجي زي ماتيجي
روحت مريم واستنت خالها لحد ماجة
مريم : خالو حبيبي ممكن اتكلم مع حضرتك شوية كده
خالها: يا سلام تحت امرك ياحبيبت خالو
خدت خالها ووقفو في البلكونة
الخال: ها يا ست مريومه في اية هو باين كده ان في حاجة كبيرة بصي ماتنكريش كلو باين في عنيك
مريم : ايوة ياخالو في واحد معايا في الجامعه حسة اني بقرب منو بسرعه اوي وهو كمان كده
بس مش عارفة بقى هو بيحبني ولا لاء وانا حسة ان في حاجة كبيرة بتشدني لية مش عارفة هو اية
الخال: مممممممم بصي من غير مادخل في تفاصيل ولا اسال هو مين ولا الكلام ده ماتقوليلهوش
انك بتحبية لحد مايقول هو ده اولا ثانيا لازم تتاكدي من مشاعرو نحيتك عشان ماترجعيش وتندمي
مريم : صح ياخالو وعموما اي حاجة هتحصل هاجي اقلك على طول انت عارف مش بقدر اخبي
حاجة عنك ياحبيبي
الخال: ماشي ماشي ادحكي عليا بكلمتين
وفي تاني يوم في الجامعه
مريم : انتي يابت مش هتبطلي كل يوم تجيبي ولاد شكل بتعرفيهم منين دول ولا ازاي وهما الي
بيكلموكي ولا انتي الي بتروحي تتعرفي عليهم
بوسي : اية يابنتي انتي مقفلة كده لية وهتفرق في اية يعني انا اكلمهم ولا هما يكلموني عادي بنتعرف
وبنيجي نعد في الجامعه شوية بقلك اية بقى ماتعمليش زي كل مرة وتسيبيني وتمشي خليكي معايا
مريم : يا سلام ياختي لاء انا هروح انادي اسلام يجي يعد معانا اصلا شكلنا وحش جدا وحنا وقفين
مع العيال دي
بوسي : يا سلام واسلام بقى هو المحرم بتاعك هتجيبية يعد معانا وكمان شكلك مش بيبقى وحش وانتي
وقفة معاه
مريم : لا طبعا ياخفيفة على الاقل واحد معانا في الدفعه يعني لو اي دكتور عدى ولا اي حد من الدفعه
هيفهم اننا زمايل او بنتكلم في المحضرات مش عيال مش من الجامعه اصلا واعد معاهم اي حد هيعدي
هيفهم غلط
بوسي : ماشي يختي بطلي كلام بقى وروحي نادي سي اسلام بتعاك ده
راحت مريم ونادت اسلام وهو اعد مه ناس صحابهم في الدفعه
مريم : هاى ياجماعه ازيكو عاملين اية
محمد: اية يابنتي هو محدش بيشوفك غير في المناسبات
مريم : ده انا الي مش بنزل الجامعه اصلا
محمد:معلش
بقى يا مريم انتي عارفة الشغل وقرفو
مريم : ماشي ياسيدي نعديهالك اسلام معلش احنا عوزينك شوية معانا
اسلام : ماشي يا مريم انا اصلا كنت جايلكو دلوقت
مريم : طيب احنا اعدين ....
اسلام : لا انا جي معاكي
مريم : طيب اوك
اسلام : خلاص ياجماعه مش عاوزين حاجة انا ماشي محدش يرجع يقول كنا عوزينك مفهوم
محمد:ايوه
ياعم عشان مريم جت تروح معاها على طول واحنا بتطلع روحنا عشان تيجي تعد معانا
مريم : ايوة هدي نفوس انت اشتغل اشتغل
محمد : لاياستي وعلى اية
مريم : يلا بقى يابني كفاية كده اتقر علينا كتير
اسلام : اه يابنتي يلا سلام يا شباب
................
اسلام : اية في اية انتي اول مرة تيجي تناديني عشان اعد معاكو
مريم : ابدا اصلا بوسي جايبة ناس صحبها واعده معاهم وانا مابحبش الجو ده انت عارف بقى
اسلام : اه هيا كل شوية تجيب ناس ولا اية حكيتها
مريم : معرفش بقى اتفاهم انت معاها انا تعبت من كتر ماتكلمت
اسلام : ماشي انا هشوف الموضوع ده .....ازيك يا بوسي اخبارك
بوسي : احسن منك طبعا اعرفك بيبو .. محمد ... هانى
اسلام : اهلا اهلا وانتو بقى في اية
بيبو :احنا تجارة وقلنا نيجو نزركو
اسلام : اهلا والله شرفتو
اعدت مريم على الكرسي الي قدامهم فجة بيبو اعد جمبها
بيبو : مالك كده خدتي جمب
مريم : لا ابدا ولا حاجة عادي
بيبو : هو انتي مع بوسي سنة 3
مريم : اه
بيبو : انا دي اخر سنة ليا وان شاء الله اشتغل بعدها مع بابا في شركتو
مريم : مممم برنا يوفقك
لاحظ اسلام اختفاء بيبو و مريم وانهم اعدين مع بعض اتنرفز جامد وراح عليهم وهو بيحاول مايبينش غضبو
اسلام : اية اعدين لوحدكو لية
بيبو : ابدا دي مريم جت اعدت لوحدها قلت اشوف ملها
اسلام : اه قلتلي .... وسعلي شوية كده اصل رجلي وجعاني
واعدت بينهم في النص
"م : اية ده هو بيغير عليا ولا عشان قلتلو اني مش حابة الجو ده عمل كده لا مش معقول بجد
مش مصدقه نفسي بيغير عليا بيغير عليا

اسلام : اية ساكتين لية

مريم : لا ابدا عادي مافيش كلام
اسلام : طيب اقوم انا اسيبكم براحتكم
وقام اسلام وهو متنرفز على الاخر ووقف بعيد
مريم : بعد اذنك يابيبو
وقامت جري على اسلام
مريم : اية مالك حصل اية
اسلام : مهو اصل انا مش كيس جوافة
مريم : اية يابني منا قلتلك مش بحب الجو ده رحت اعد بعيد عنهم عشان ماتخنقش لانهم فعلا يخنقو
اسلام : اه وبعدين
مريم : هو جة واعد جمبي وماكنتش بتكلم معاه اصلا وبرد على قد السؤال بس
اسلام : ممكن بعد كده ماتمشيش من جمبي غير لما تقوليلي انا مش هعد ادور عليكي كل شوية
مريم : انت بتكلمني كده لية ان ماعملتش حاجة غلط لكل ده
فضلو هما الاتنين ساكتين شوية و مريم بتحاول تمسك دموعها دي اول مرة اسلام يزعق لها وهيا كمان
مش غلطانة ماكنتش بتحاول تبصلو عشان مايشفش الدموع الي في عنيها وفجاءة
مسك اسلام ايديها ورفعها وبسها
اتنفض جسم مريم وحست انها مش قادرة تقف بصت لاسلام
اسلام : انا اسف
مريم : ا....ا...انا مش .....مش قادرة اقف
سابتو مريم وجريت على اول كرسي واعدت ماكنتش قادره تاخد نفسها حتى
اسلام : مالك يا مريم
مريم : ها ......
اسلام : انتي كويسه
مريم : اه ....اه ... كويسة
اسلام : مريم ماتزعليش منى بس ماقدرتش اشوف حد اعد جمبك خفت عليكي انتي ماتعرفيش
دول بيفكرو ازاي
مريم : اه ...اه ...حصل خير
اسلام : يعني مش زعلانة
مريم : لا..........لا
اسلام : طيب ماشي يلا قومي نقف معاهم شوية ولا اقلك تعالي نتمشى احسن
مريم : طيب
واعدو يتمشو مع بعض شوية واول ما قدرت مريم تاخد نفسها شوية وتتكلم عادى
مريم : اسلام ممكن اسال سؤال
اسلام : طبعا يا مريم اتفصلي
مريم : هو انت لية لحد دلوقت مابعدتش عني
اسلام : يعني اية
مريم : اصلك قولت ان لما تحس ان وحده بدات تحبك بتبعد عنها وعشان كده بعدت عن البنت الي
كانت معاك في تربية وكمان بعدت عن اماني اشمعنى انا مع اني قلتهالك من الاول اني ممكن احبك بجد
اسلام : مريم انا عاوز اكلمك في موضوع مهم اوي بس ماتزعليش منى
مريم : طيب اتفضل

استنوني بقى الحلقة الجاية
ملكه الاحساس
ملكه الاحساس
عضو موهوب
عضو موهوب
اعلام الدول : مصر
عبر عن مودك : ممتازه
العمل : جامعي
مهاراتك الفنية : السفر
الجنس : انثى
السمعة : ليس لديك تحذيرات
عدد المشاركات : 2705
نقاط : 28902
تاريخ الميلاد : 17/04/1980
العمر : 44
تاريخ التسجيل : 17/08/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةملكه الاحساس الثلاثاء أكتوبر 12, 2010 8:20 pm

كملى بسرعه وتسلم ايدك
قصه حب مريم واسلام قصه بجد رووووعه - صفحة 2 41489


قصه حب مريم واسلام قصه بجد رووووعه - صفحة 2 A8e45410
قصه حب مريم واسلام قصه بجد رووووعه - صفحة 2 2n6zod10
قصه حب مريم واسلام قصه بجد رووووعه - صفحة 2 121210
قصه حب مريم واسلام قصه بجد رووووعه - صفحة 2 Ghgn310
نور العيون
نور العيون
مشرفه القسم
مشرفه القسم
اعلام الدول : مصر
مهاراتك الفنية : الرسم
الجنس : انثى
عدد المشاركات : 1445
نقاط : 27769
تاريخ الميلاد : 10/11/1994
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 31/05/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةنور العيون السبت أكتوبر 23, 2010 8:42 pm

يابنتي هو مفيش غيرك في المنتدى
المفروض الاقي تشجيع علشان اكمل
وبعدين شل القصه اساسا مش عجباهم
مشكوره على مرورك ياقمر
Queen of dark
Queen of dark
عضو نشيط
عضو نشيط
اعلام الدول : مصر
عبر عن مودك : ممتازه
العمل : طالب
مهاراتك الفنية : المطالعة
الجنس : انثى
السمعة : ليس لديك تحذيرات
عدد المشاركات : 58
نقاط : 21878
تاريخ الميلاد : 04/10/1998
العمر : 25
تاريخ التسجيل : 17/05/2012

مُساهمةQueen of dark الجمعة مايو 18, 2012 2:53 pm

لالا بالعكس
القصه رووووعه كمليها كمليها
مستنيه يقيتها بفارغ الصبر
نور العيون
نور العيون
مشرفه القسم
مشرفه القسم
اعلام الدول : مصر
مهاراتك الفنية : الرسم
الجنس : انثى
عدد المشاركات : 1445
نقاط : 27769
تاريخ الميلاد : 10/11/1994
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 31/05/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةنور العيون الجمعة مايو 18, 2012 4:05 pm

اوكى حبيبتي هنزل حلقه عشان خاطرك وتقديرا لمرورك


آﻟشــــخص آﻟذي يحبك !
♥️
يتحمل عنآدك !! واسلوبك !! و غضبك !!
♥️
يحـــن عليك رغم قسوتك عليه
... ... ♥️
يتركــــك حتى تھدأ..!
ثــم يعآود النظر إﻟيك !
لـــ يخبرك :
♥️
[ أنه سيكون معك دآئـــــ♥️ ـــــــماً ]..!

اينــ انتـ منـ هذا الكلامـ
Queen of dark
Queen of dark
عضو نشيط
عضو نشيط
اعلام الدول : مصر
عبر عن مودك : ممتازه
العمل : طالب
مهاراتك الفنية : المطالعة
الجنس : انثى
السمعة : ليس لديك تحذيرات
عدد المشاركات : 58
نقاط : 21878
تاريخ الميلاد : 04/10/1998
العمر : 25
تاريخ التسجيل : 17/05/2012

مُساهمةQueen of dark الجمعة مايو 18, 2012 4:47 pm

شكراً
Romantic GirL
Romantic GirL
عضو مرشح للاشراف
عضو مرشح للاشراف
اعلام الدول : مصر
عبر عن مودك : ممتازه
مهاراتك الفنية : المطالعة
الجنس : انثى
السمعة : ليس لديك تحذيرات
عدد المشاركات : 887
نقاط : 25353
تاريخ الميلاد : 04/04/1989
العمر : 35
تاريخ التسجيل : 17/02/2011
https://citychat.yoo7.com/t5009-topic

مُساهمةRomantic GirL الجمعة مايو 18, 2012 5:00 pm

فعلا يانور القصه تحفه
انا قرأتها قبل كده
وكنت مستنياكي تكمليها
يلا بقه كمليها واحنا مستنين
Mad
نور العيون
نور العيون
مشرفه القسم
مشرفه القسم
اعلام الدول : مصر
مهاراتك الفنية : الرسم
الجنس : انثى
عدد المشاركات : 1445
نقاط : 27769
تاريخ الميلاد : 10/11/1994
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 31/05/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةنور العيون السبت يونيو 30, 2012 7:49 pm

انا اسفه بجد لاني منزلتهاش لحد دلوقتي
سامحوني
هنزل حلقتين انهارده علشان تاخيري عليكم
ويلا بقى عايزه تشجيع


آﻟشــــخص آﻟذي يحبك !
♥️
يتحمل عنآدك !! واسلوبك !! و غضبك !!
♥️
يحـــن عليك رغم قسوتك عليه
... ... ♥️
يتركــــك حتى تھدأ..!
ثــم يعآود النظر إﻟيك !
لـــ يخبرك :
♥️
[ أنه سيكون معك دآئـــــ♥️ ـــــــماً ]..!

اينــ انتـ منـ هذا الكلامـ
نور العيون
نور العيون
مشرفه القسم
مشرفه القسم
اعلام الدول : مصر
مهاراتك الفنية : الرسم
الجنس : انثى
عدد المشاركات : 1445
نقاط : 27769
تاريخ الميلاد : 10/11/1994
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 31/05/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةنور العيون السبت يونيو 30, 2012 7:55 pm

الحلقة الـتاسـعه


مريم : خلاص مش هزعل قول انت بس
"م : ممكن يكون هيقولي بحبك مهو الي عملو النهارده اكبر دليل على كده يارب .....طيب انا هقلو اية
استني بقى ماتستعجليش شوفي هيقول اية

اسلام : بصي الكلام الي بقولو ده عشان مصلحتك مش عشان حاجة تانية مريم ..... انتي مش
بتحبيني
مريم : انا و...و مين قالك اني بحبك
اسلام : لو سمحتي سيبيني اكمل كلامي
مريم : اتفضل
اسلام : مهو مافيش حد يحب حد ويقولو انا بحبك اوقات واوقات بحس انك انتيمي ده مش حب ده مجرد
انك مرتاحة ليا مش معتبراني اكتر من صديق او انتيم زي ماقلتي مش اكتر من كده مريم عشان خطري
بلاش نتكلم في المواضيع دي عشان انتي عارفة انا جوايا اية وكفاية اوي اني اتجرح مرة مش هستحمل
اتجرح تاني
مريم والدموع ماليه عنيها : خلصت كلامك
اسلام : اه
مريم : طيب اوك باى
وسابتو وجريت برا الجامعه كان نفسها اي عربية تخبطها نفسها تموت عوزة تعيط جامد احاسيس
كتير كانت جواها ومش عارفة تعمل اية بقت ماشية وعينيها بتدمع وكلامو عمال يتردد على ودنها
انتي مش بتحبيني انتي مش بتحبيني
واول مادخلت قوضتها لما صدقت رمت نفسها على السرير واعدت تعيط جامد
"م : هو لية عمل كده طيب منا قلت كده عشان مش يبعد عني ..... وبعدين هرجع اكلمو ازاي
هبصلو ازاي بعد كلامو ده .... هو انا هفضل اتعذب كده كتير بسببو لا انا لازم ابعد عنو خلاص انا
تعبت بجد خلاص مش هقدر اكمل

وقامت بعدها تاخد دش يمكن تفك شوية وترجع كويسة وتنسى كل الي حصل النهارده وبعد ماخرجت
كانت فعلا انسانة تانية خالص رجعت تدحك تاني وكانت مبصوطة اوي كانها فعلا نسيك كل الحجات
الوحشة الي حصلت وماكنتش فاكرة غير حاجة واحده بس ان اسلام بيغير عليها وانو باس ايديها غير كده مش فاكرة اي حاجة
دخلت قوضتها وفتحت الاف ام واعدت تقلب في كشكولها وكتبها وتشوف كل الكلام الي كانو بيكتبوة
مع بعض بتشوف خطو وكلامو حست وقتها انها اعده معاه بقت تقراء الكلام وتدحك على الموقف
الي حصل وقتها
في الناحية التانية كان اسلام قافل على نفسو القوضة ومش عاوز ولا ياكل ولا يكلم اي حد
"س: هو انا اية الي عملتو ده انا بجد جرحتها اوي .... ده كده ممكن اخسرها على طول ومانتكلمش تاني
منا جرحتها جامد ... بس كان لازم اقولها الكلام ده عشان ماتفتكرش ان الي جواها حب لانها هيا
مش بتحبني اصلا .............. يوة بقى وبعدين انا هعد اكلم نفسي كده كتير ....طيب مانزل اكلمها
لالالالالالالالالا دي ممكن تقفل السكة في وشي انا بكرة هعتذرها عشان بجد جرحتها جامد
بس يارب تكون كويسة وماتكونش عملت في نفسها حاجة .......... لا انا كده هتجنن رسمي
انا انزل الجيم شوية اطلع كل الي جوايا في الحديد
لبس اسلام هدومو ونزل جري على الجيم وطلع فعلا كل الي جواة في الحديد شال اكتر من طاقتو
لحد ماتعب وبقى مش قادر يقف اصلا روح البيت وهو ماشي
"س: انا خايف عليها بجد عاوز اكلمها اطمن بس انها كويسة طيب روحت ازاي طيب نامت ولا لسة
لالا خليها شوية لحد ماتهدى وبكرة نتكلم عشان ماجرحهاش اكتر من كده
كان كل مايشوف سنترال يقف شوية عاوز يدخل يتكلم وفي الاخر يمشي من جمبو من غير مايدخل
لحد ماوصل البيت اول مادخل
جوجو : اية يابني مالك شكلك مش طبيعي
اسلام : لا مافيش حاجة
جوجو : على فكرة جالك تليفون
اسلام : بجد من مين ها من مين
جوجو : ومالك فرحت اوي كده
اسلام : جوجو اخلصي بدل مابهدلك
جوجو : ماشي وحده اسمها ...... اسمها ......
اسلام : اخلــــــــــــــــــــــــــــــــــــــصي اسمها اية
جوجو : بس بس بشويش كده اسمها هدى
اسلام : اي حد يكلمني انا مش موجود مخمود او مت اي حاجة مش عاوز اكلم حد خلاص
جوجو : طيب اهدى بس حاضر مش هحولك اي مكالمات
اسلام : جوجو ربنا يخليكي انا بجد مش طايق تهريج ولا عاوز اكلم حد
وسبها وجري على قوضتو وقفل على نفسو الباب وفضل يفكر في مريم والي عملو فيها لحد ماراح في النوم من التعب

وفي الناحية التانية مريم اعده مبسوطة على الاخر وعمالة تكتب اسمو وتتفرج على كتبها وتدحك
لحد ماجت اغنية بهاء سلطان تحدي اول ماسمعتها قامت تتنطط واعدت تغني معاه (انت واخدها معايا تحدي
في الحب فاكر نفسك قدي ... دنا حبي اكبر من غير ماكتر اسمعني خلي اليوم ده يعدي حبيبي دنا
قدك ميت مرة صدقني بقى ولا اسال برا صدقني يلي على طول عاملي قال اية فاهمها وهيا طايرة)
ومسكت كشكولها
ومسكت القلم واعدت تكتب
كتبت خاطرة صغيرة اسمها اعذرني سيدي
اعذرني سيدي فانت مازلت تجهل بمشاعري اعذرني سيدي فانت لاتعلم ما بقلبي
اعذرني فانا لا اسمح لك انت تحكم على مابداخلي بهذة القسوة فهذا شيء لا يخصك
ان تحكم علية مع انه يخصك انت فانا لا اسمح لك بان تجرح قلبي وتحكم علية بموت او بموت
فما بداخلي لم يصلك بعد لم تشعر به مازلت تجهل بة فاعذرني انا لا اقبل حكمك هذا لانه ظلم
لقلب وهب لك كل احساسه وهب لكل كل مشاعرة واهاته فاعذرني سيدي انا لا اقبل حكمك

بعد ماخلصت قامت طفت النور ونامت كانها طلعت كل الي جواها في الكلمتين دول كانها شالت كل الهم
الي في قلبها في الكلمتين دول ...........وتاني يوم راحت الجامعه وهيا طايرة من الفرح وعمالة
تغني الاغنية حسيت ان الاغنية جاية مظبوط عليها هيا واسلام واول ماشفتو
مريم : اهلا اهلا ازيك ياباشا
اسلام : تمام الحمد الله انتي..... انتي عاملة اية النهارده
مريم : تمااااااااااااااااام الحمد الله احسن من كل يوم كمان
"س: اكيد بتعمل كده عشان تحسسني ان الكلام بينا انتهى واننا صحاب وبس مش اكتر ربنا يستر
مريم : اية ياعم انت رحت فين
اسلام : ها.... لالا موجود
مريم : مممممممممم طيب ممكن اوريك حاجة حلوة
اسلام : ماشي وريني
مريم : تعالى بس نخرج برا المدرج
اسلام : طيب اوك
خرجو هما الاتنين وقفو برا واسلام دماغو عمالة تودي وتجيب مش فاهم تصرف مريم خالص
بعد ماخرجو قامت مريم اديتو الكشكول بتاعها
اسلام : اية ده
مريم : اقراء بس دي وقولي اية رئيك
اعد اسلام يقراءها وهو مش مصدق نفسو
"س: ده كده ....معنى كده اية ..... ان كل كلامي غلط ..... يعني هيابتحبني .....بجد بتحبني
اسلام : مريم بقلك اية
مريم : ايه
اسلام : امشي دلوقت حاااااااااااااااااااالا من قدامي
مريم : لية يعني
اسلام : بصي لو مامشتيش دلوقت ممكن يجي امن الجامعه وياخدني انا بسببك
مريم : هههههههه لية يعني
اسلام : مافيش ممكن اعمل فعل فاضح في الطريق العام
مريم : والله هتعمل اية يعني
اسلام : هحضنك بجد مش بهرج والله
مريم : يا سلام قال يعني انا هسكتلك
اسلام : انتي لسة بتتكلمي اقلك خلاص امشي انا خليكي اعده هنا
مريم :
دخل اسلام المدرج بسرعه
"م : هو اكيد كده فهم انا عوزة اقولو اية ومعنى الي عملو ده انو هو كمان بيحبني اكيد والا كان قالي
ماينفعش وسبني ومشي معنى كده انو هو كمان بيحبني
دخلت مريم المدرج ولقلتو واقف مع اصحابو ووقفت هيا مع اصحابها وكل شوية تبص لاسلام وتلقية بيبصلها
فتبتسم وتبص في الارض وهو كل مايبصلها يلاقيها بصالو فيبتسمو لبعض ويكملو كلامهم مع اصحابهم
لحد مابدات المحاضرة والدكتورة جت وطبعا اعد اسلام جمب مريم زي كل مرة بس كان المره دي
قلبهم هينط من الفرح نفسهم تقولو لبعض انا بحبك نفسهم يقولو للدنيا كلها انهم بيحبو بعض
بس مش عارفين يعملو اية
"م : انا مش قادرة خلاص انا بجد لو ماقلتهاش دلوقت هيحصلي حاجة مش قادره خلاص ..... يابنتي اهدي شوية مش كده نسيتي كلام خالك مش قلك ماتقوليش لحد ماهو يقلك اكيد هو
فاهم اكتر منك ماتتجننيش وتعملي حاجة تندمي عليها ....... منا لو استنيت لحد هو مايقول
ممكن اموت فيها انا خلاص مش قااااااااااااااااااااااااااااااااااااااادرة هيحصلي حاجة كده كتير منا لازم
اقولها دلوقت بجد مش قادرة والله...... مريم اعقلي وماتتجنينش .....لا خلاص هقولها ...طيب هتقوليها ازاي بقى
اه صح .......اه هكتبها في الكشكول واديهالو واشوف هيقول اية ........انتي حرة اعملي الي انتي عوزاه يامجنونه
اه هعمل الي عوزاه وانا فعلا مجنوووووووووووووونة
مسكت مريم القلم وايديها بترتعش جامد وكتبتلو
بص بقى عاجبك ولا مش عاجبك انا بحبك
واديتو الكشكول اعد اسلام متنح شوية في الكشكول وعمال يقراء الكلمة مرة واتنين وتلاتة مش مصدق نفسو
"س: طيب اعمل اية دلوقت انا مش عارف ...... اقول اية ولا اعمل اية ....

استنواااااااا الحلقه الجايه



آﻟشــــخص آﻟذي يحبك !
♥️
يتحمل عنآدك !! واسلوبك !! و غضبك !!
♥️
يحـــن عليك رغم قسوتك عليه
... ... ♥️
يتركــــك حتى تھدأ..!
ثــم يعآود النظر إﻟيك !
لـــ يخبرك :
♥️
[ أنه سيكون معك دآئـــــ♥️ ـــــــماً ]..!

اينــ انتـ منـ هذا الكلامـ
نور العيون
نور العيون
مشرفه القسم
مشرفه القسم
اعلام الدول : مصر
مهاراتك الفنية : الرسم
الجنس : انثى
عدد المشاركات : 1445
نقاط : 27769
تاريخ الميلاد : 10/11/1994
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 31/05/2010
https://citychat.yoo7.com

مُساهمةنور العيون السبت يونيو 30, 2012 7:58 pm

الحلقة 10



لاحظة مريم سكوت اسلام
"م : خلاص يا اسلام انا كده فهمت مش عارف تتكلم ولا عاوز
تجرحني وتقولي احنا صحاب بس ...... خلاص مش مستنة
منك حاجة انا فهمت
لفت مريم وادت اسلام ضهرها شوية وحطت ايديها جمبها على الكرسي

وفجاءة ......................................


حست بان ايديها اتشالت من جمبها ..... وجسمها كلو بقى يتنفض
لقت ايديها في ايد اسلام وقتها بس فهمت الحقيقة ماكنتش مصدقه
نفسها لاول مرة تحس ازاي الايد بتتكلم وتقول كل حاجة
حست بلمست ايدية وهيا بتقولها بحبك لاخر لحظة فعمري
وعمري مابعد عنك تاني دنا ماصدقت لقيتك .... بعد كل ده
مريم مابقتش قادرة تتكلم وايديها كانت بترتعش جامد حست
ان قلبها هيقف .....مش قادرة تاخد نفسها حست انها خلاص
هتموت دلوقت حالا ..... كل الي بتعملو انها ساكتة ومتنحة
مسكت القلم بالعافية وكتبت لاسلام

مريم : انا بجد مش قادرة استحمل ممكن اموت

اسلام : بعد الشر عليكي انتي مدايقة عشان مسكت ايديك

مريم : احمر وشها وبصتلو وهزت رسها بكسوف لاء

ابتسم اسلام لمريم وحضن ايديها جوة ايديه جااااااااااامد اتنهدت مريم وبتسمتلو
قطع اللحظة الرومانسية دي الدكتورة وهيا بتقول

الدكتورة : خلاص ياجماعه كده المحاضرة خلصت واتمنى منكم انكو
تركزو شوية عشان الامتحانات خلاص قربت

طبعا قام نص الطلبة الي ورا يجرو على الباب والدكتورة لسة بتتكلم

الدكتورة : اه معلش ياجماعه ارجعو مكانكو عشان اقلكو اية المقرر والملغي

طبعا كان وصل صحاب اسلام الي ورا عند الباب وكان اسلام وقف وخرج برا
البنش ومريم اعده على اخر البنش ولما قالت الدكتورة كده كسلو صحاب
اسلام يرجعو ورا تاني فقالو يعدو قدام فدخل واحد من صحابهم اعد جمب
مريم ودخلو لجوة خالص ودخل الباقين كلهم البنش وكان اسلام اخر واحد
وجمبو بنت من صحابهم بقى اسلام هيموت من الغيظ

"س: يعني هيا حبكت دلوقت المقرر والملغي مكان قولتية من الصبح
وبعدين بقى والي اعد جمبها ده اعمل فية اية ده اصلا معجب بيها جدا
وهو قالي كده يالهوي ..... دول بيدحكو كمان شكلي هصور قتيل النهارده

وفي الناحية التانية مريم عمالة تدحك جامد عشان مايبنش عليها انها هتموت من الغيرة

"م : ودي اية الي اعدها جمبو دي ياربي بقى يعني حبكت مهم كلهم ولاد جت على دي
ولزقت جمبو صحيح معندهاش دم تعد جمبو لية بقى

وكل شوية اسلام يبص على مريم وهيا كمان تبص علية صحيح كانت خمس دقايق
بس عدت على الاتنين خمس سنين واول ماخلصت المحاضرة جري اسلام ووقف
قدام مريم وصاحبو الي كان جمبها اتبسطت مريم جامد ونطت من على البنش وخرجت
معاه وهما مشين

نيهال: اية ياعم اسلام جريب بسرعه لية مش قلت انك هتوصلني

"م : ودي اية دي كمان هيوصلك اية ياختي لية كنت يمين .........اه عشان
كده جت لزقت جمبو مااااااااااااشي يا اسلام من اولها كده طيب

اسلام : اه طبعا يانيهال انتي تامرى بس والله وعدت مريم اني اوصلها للمحطة
وبعدين انتي معاكي وائل وعمر والناس كلهم وكلكو طريقكو واحد معلش عديها المره دي

مريم بغيظ : لا وعلى اية مش مشكلة روح وصلها عموما عمر واحنا في المحاضرة
قالي الوقت اتاخر وانا اروحك

اسلام : والله بقى كده

نيهال : اية ياعم انت وهيا واخرتها ............... اقلك ولا انت ولا عمر ولا وائل
انا هروح لوحدي سلام

"م : يكون احسن برضو اوووووووووووووف دنتي لزقة

اسلام بنرفزة : حضرتك شيفاني كيس جوافة حلوة دي عمر يوصلك لية ياماما
كنت مت ولا حاجة

مريم وهيا هتموت من الدحك : لية يعني هو انت مسؤل عني كل يوم توصلني ولا اية
انا قلت اريحك شوية

اسلام : والله لا متشكر اوي مش عاوز ارتاح ويلا قدامي بدل ما............. اهو والله

مريم : بدل ما اية بقى ان شاء الله

اسلام : بدل ماحضنك ... امشي كده وانتي حلوة يلا يا بنتي

مريم : هههههههههههههههههه ماشي يا بابا

مشيو هما الاتنين واديهم في ايد بعض وكانو طيرين هما الاتنين من الفرح ووصلها لحد ماركبت
وهيا في التاكسي اتصلت على صااافي

مريم : اهلا ياقطتي .... اخبارك

صافي : تمام الحمد الله يابيبي

مريم : انتي في البيت

صاافي : يعني هروح فين ياحسرة

مريم : طيب انا هعدي عليكي دلوقت اوك

صافي : اوك ياقمر باى

مريم : ماشي باى

وفي الناحية التانية كان اسلام ماشي وسرحان

"س: انا مش عارف انا اية الي عملت وده انا صحيح معجب بيها بس
لسة ماحبتهاش او .....او لسة مانستش مريم وانا مش عاوز اخونها دي انسانة
حساسة اوي مش عاوز اوريها الي شفتو ..... يارب انا من النهارده مش هفكر في مريم
تاني مش عاوز افتكر أي حاجة منها ولا عاوز اعرفها اصلا ولما تتصل مش هرد عليها
بس يا ترى هقدر ابعد عنها .............يارب

اول ماوصلت مريم عند صاافي اديتها المقرر والملغي واعدو يتكلمو عن الي حصل

صاافي : مممممممممممممم بصي يا مريم هو الي حصل اليومين الي فاتو دول بيقول انو بيحبك
بس ماتنسيش انو لحد دلوقت ماقلهاش صريحة يعني من الاخر هو لسة مش متاكد من حبو ليكي
او مش عارف هو بيحبك ولا لاء وانتي كمان غلطانة عشان قولتيهالو دلوقت المفروض كنتي
استنيتي لحد ماهو يقولها ...بصي الولاد لما يلاقو ان في بنت بتحبهم اوي وبتعملهم كل حاجة
بيتسلو بيها شوية ويسبوها أي حد عموما فينا كده لما يحس ان في حد بيحبو وبيقرب منو
بيفتكر انو بيبحو برضو وفي الاخر بيفوق ويلاقي نفسو انو مش بيحبو

مريم : انا عارفة كل كلامك ومش بقول غلط بس عارفة حسة اني طايرة فوق مش عاوزة افكر
في حاجة غيرو وغير اني بحبو انا مش مستنية منو حاجة ولا حتى عوزاه يقولي بحبك
مش عاوزة منو حاجة غير اني احبو من بعيد وبس

صافي : مريم انتي كده بتعذبي نفسك عمرك ماهتقدري تستحملي كل ده

مريم : مش عارفة بجد اعمل اية بس انا دلوقت مبسوووووووووووووووووووووووووطة

صااافي : ايوة ايوة علي صوتك كمان صحي الجيران .....اهمدى شوية انا مبصوطة انك
فرحانة بس برضو فكري يا مريم مش عوزاكي تندمي في أي لحظة ولا تزعلي بسبب أي حد

مريم : حاااااااااااااااضر هفكر وهشوف تصرفاتو بيحبني ولا لاء
استنوني الحلقة الجاية






آﻟشــــخص آﻟذي يحبك !
♥️
يتحمل عنآدك !! واسلوبك !! و غضبك !!
♥️
يحـــن عليك رغم قسوتك عليه
... ... ♥️
يتركــــك حتى تھدأ..!
ثــم يعآود النظر إﻟيك !
لـــ يخبرك :
♥️
[ أنه سيكون معك دآئـــــ♥️ ـــــــماً ]..!

اينــ انتـ منـ هذا الكلامـ

صفحة 2 من اصل 2 الصفحة السابقة  1, 2

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق الرجوع الى أعلى الصفحة

للمشاركة انت بحاجه الى تسجيل الدخول او التسجيل

يجب ان تعرف نفسك بتسجيل الدخول او بالاشتراك معنا للمشاركة

التسجيل

انضم الينا لن يستغرق منك الا ثوانى معدودة!


أنشئ حساب جديد

تسجيل الدخول

ليس لديك عضويه ؟ بضع ثوانى فقط لتسجيل حساب


تسجيل الدخول

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى